Z OKŁADKI
• Najlepszy sezon od lat
Po słabszych latach przyszedł czas na oddech. Ostatnie tygodnie oznaczają dwucyfrowe wzrosty, zarówno po stronie liczby klientów, jak i obrotów.
I touroperatorzy, i agenci potwierdzają, że sprzedaż idzie pełną parą.
• Dyrektywa obniży poziom zabezpieczeń w Europie
W Brukseli branża rozmawiała o interpretacji zapisów dyrektywy o usługach turystycznych.
ROZMOWA NUMERU
• Od technologii nie ma odwrotu
Technologia przynosi nowe możliwości, ale wiąże się z kosztami. Rok Gasparac, regionalny dyrektor marketingu z firmy TrekkSoft, podpowiada, jak prowadzić firmę zgodnie z trendami i nie wpaść w pułapkę zbyt wysokich inwestycji.
BRANŻA
• Platforma Obywatelska z pomysłem na odnowiony POT. Opozycja proponuje zmianę kompetencji POT i jej decentralizację.
• Projekty Fedyka na pozyskanie funduszy dla POT trafią do kosza? Wojciech Fedyk jako prezes POT przygotował kilka ciekawych projektów. W tej chwili raczej nie mają jednak szans na realizację.
• Unia (nie)dogadała się z USA. Amerykanie nie będą musieli wyrabiać wiz podróżując do Europy.
BIURA
• Polska coraz ważniejsza dla Lufthansy
Nowy przewoźnik chce być w Europie numerem jeden pod względem oferty z segmentu premium i w działalności serwisowej.
• tourasia Polska – tak jak w Szwajcarii – chce sprzedawać tylko przez sieci agencyjne. Tysiąc klientów w pierwszym roku, ale już 5 tysięcy za dwa lata to plany sprzedażowe nowego specjalisty od azjatyckich podróży tourasia.
• Kierunki egzotyczne w ofercie całorocznej
Itaka wprowadza Kubę i Oman do oferty całorocznej.
• Berlin z ofertą produktową dla agenta
Za sprzedaż berlińskiej karty turystycznej agent też dostanie prowizję.
DESTYNACJE
• Ukraina chce się wzorować na Pols ce
Przy tworzeniu strategii działania w turystyce nasi wschodni sąsiedzi chcą czerpać z polskich doświadczeń.
• Kuba promuje się w Polsce jako kierunek całoroczny
Prawie 40 tysięcy Polaków odwiedziło Kubę w zeszłym roku. W kolejnych latach ma być jeszcze lepiej.
• Więcej Polaków wybiera Austrię jako letnią destynację
Coraz więcej regionów promuje letnią ofertę na polskim rynku.
• Klienci wolą wypoczywać niż zwiedzać
Według badania GfK, w preferencjach klientów nadal dominuje leisure.
REGIONY
• Podatek wesprze lokalną turystykę
W Sandomierzu dochody z opłaty miejscowej będą przeznaczane na turystykę.
• Starannie wybierz miejsce eventu
Wybór lokalizacji na spotkanie branżowe zależy od charakteru wydarzenia.
GDZIE I JAK NA EVENT
• Starannie wybierz miejsce eventu. Wybór lokalizacji na spotkanie branżowe zależy od charakteru wydarzenia.
• Spotkania branżowe ewoluują w stro nę workshopu
Od kameralnego śniadania po VIP-owski wyjazd studyjny, touroperatorom nie brakuje pomysłów na spotkania z agentami.
• Cena nadal najważniejsza. Dużą rolę odgrywają też dodatkowe usługi i kreatywność.
PRAWO
• Agent nie ponosi odpowiedzialności za przekazywanie danych
Trybunał Sprawiedliwości przesądził, że za terminowe poinformowanie pasażera o odwołanym locie wyłączną odpowiedzialność ponosi przewoźnik, a nie agent.
PORADNIA
• Real time marketing ma moc
Marketing w czasie rzeczywistym jest niezwykle skutecznym (a przy tym tanim) narzędziem budowania wizerunku, jednocześnie jednym z najtrudniejszych do stosowania. Nieprzemyślane użycie grozi wizerunkową wpadką.
SYLWETKA
• Specjalistka od turystyki ślubnej
Krystyna Konarzewska zwiedziła niemal cały świat, ale najlepiej czuje się w Polsce.