Z OKŁADKI
• Nowy prezes zmienia POT
Marek Olszewski rezygnuje z dotychczasowej identyfikacji wizualnej, zmienia kompetencje pracowników i zatrudnia nowe osoby. Jego zdaniem, czas odnowić wizerunek organizacji i usprawnić zarządzanie.
• Irlandia zmniejsza podatki na turystykę
Politycy zapowiadają obniżenie stawki VAT na usługi turystyczne do poziomu 5 proc.
BRANŻA
• W tym roku mniej Polaków jedzie na wakacje
52 proc. Polaków zamierza w tym roku wyjechać na urlop, to mniej niż rok wcześniej o 3 pkt. proc. 19 proc. nie podjęło jeszcze decyzji o urlopie.
• Nominacje dla branży. Po co ministrowi turystyki kolejna rada?
W skład powołanej pod koniec czerwca rady weszło kilkunastu znanych przedstawicieli branży turystycznej m.in. agentów i touroperatorów.
• Wielokulturowy Nurt Bugu tegoroczną najlepszą destynacją
Znamy zwycięzców polskiej edycji konkursu EDEN 2017.
• Postawić na turystykę bez barier
Regiony powinny zainteresować się turystyką niepełnosprawnych i seniorów.
• Łódź potrzebuje wyrazistego wizerunku
Województwo łódzkie ogłosiło wyniki kolejnej, szóstej już analizy ruchu turystycznego w regionie za 2016 rok.
BIURA
• Itaka rozwija się na nowych rynkach
Transakcja zakupu biura Novaturas musi zostać zaakceptowana przez litewski urząd antymonopolowy.
• Geolokalizacja pomoże klientowi odnaleźć najbliższy salon
My Travel wprowadza zmiany w zasadach obsługi klientów sieci.
DESTYNACJE
• Luter skutecznie promuje niemiec ką turystykę
Jubileuszowy rok 500-lecia reformacji jeszcze trwa, ale dane DZT pokazują, że Niemcy czeka kolejny dobry wynik turystyczny.
• Rosjanie ratują tunezyjską turystykę
Na dobre wyniki turystyczne w 2016 r. wpływ mieli turyści z Rosji.
• Cięcia budżetowe zaszkodzą promocji turystycznej USA
Amerykańska branża protestuje przeciwko pomysłowi prezydenta Trumpa likwidacji Brand USA.
AGENT-TOUROPERATOR
• Touroperatorzy pielęgnują współpracę agencyjną
Na nowe franczyzy ciągle jest miejsce, ale w ostatnim czasie więcej biur powstaje pod szyldami agencyjnymi niż touroperatorskimi.
• Niemieccy agenci mogą liczyć na wsparcie swojej organizacji
DRV pomaga agentom dostosować się do nowego prawa turystycznego, stworzonego w ramach dyrektywy unijnej.
• Mały touroperator sprzedaje sam
Mali organizatorzy uważają, że nie są atrakcyjnym partnerem dla agentów, dlatego swoją ofertę wolą sprzedawać sami.
• Doradca lepszy niż agent
Amerykańscy agenci wolą być nazywani doradcami.
PRAWO
• Wybierz formę działalności o najniższym ryzyku
Od formy prawnej prowadzonej działalności gospodarczej zależy, jakie ryzyko ponosi przedsiębiorca. Wybierz właściwą formę i zminimalizuj koszty.
PORADNIA
• Zadbaj o stałych klientów
Programy lojalnościowe mogą wpłynąć na zwiększenie sprzedaży produktów biura, przede wszystkim jednak pomagają wzmocnić więź z klientem. Pod warunkiem, że wcześniej drobiazgowo je przygotujemy.
SYLWETKA
• W regionie nie mamy konkurencji
Maria Mazurkiewicz uważa, że w życiu i interesach ważna jest rzetelność i serdeczne podejście do ludzi.
»zamów prenumeratę