Z OKŁADKI
• Niemieckie biura na plusie
Zeszły rok był bardzo korzystny dla niemieckiego rynku. Na zagraniczne podróże Niemcy wydali 73,3 mld euro, w tym samym okresie obrót agentów wyniósł 24,6 mld euro. Najwięksi touroperatorzy osiągnęli obroty rzędu kilku miliardów euro. .
• Branża nie docenia inwestycji w kadry
Z badania przeprowadzonego przez MSiT wynika, że szkolenia pracowników to rzadkość.
BRANŻA TURYSTYCZNA
• Drobne przewagi na wielu polach budują sukces marki
Itaka, Rainbow i TUI to niezmiennie trzej najwięksi polscy organizatorzy, wynika z raportu Touroperatorzy 2017 przygotowanego przez redakcję Wiadomości Turystycznych.
• Stowarzyszenie hotelarzy oskarża Booking.com & Co.
Internetowi agenci turystyczni grają nie fair i wprowadzają klientów w błąd, uważa brytyjskie stowarzyszenie branżowe.
• Orbis wprowadza markę luksusową. Pierwszy hotel stanie we Wrocławiu
MGallery by Sofitel to nowa luksusowa marka AccorHotels w Polsce.
• Rekordowe wyniki berlińskiej branży
Przychody z turystyki przyjazdowej do Berlina wzrosły o miliard euro.
BIURA
• Neckermann Podróże gotowy na Lato 2018
Polacy coraz wcześniej rezerwują urlop, mówi Neckermann Podróże i zachęca do zakupu wakacji na Lato 2018 już teraz.
• Sun&Fun znów da dzieciom 100 procent zniżk
Akcja Sun&Fun „Dziecko za 0 zł” została dobrze przyjęta przez rynek. Dyrektor Semir Hamouda zapowiada jej powtórzenie jesienią tego roku.
DESTYNACJE
• ZOPOT w Wiedniu intensywnie promuje Warmię i Mazury
Oferta skierowana jest do miłośników natury, turystyki kulturowej i aktywnej.
• Egipt docenia polskich turystów. Liczy na więcej
Prezes Egipskiej Organizacji Turystycznej przyjechał do Polski, by omówić z touroperatorami dalszą współpracę.
• Ambitne plany tureckiego ministra
Władze chcą w ciągu pięciu lat przyciągnąć 50 mln turystów.
REGIONY
• W Lublinie powstanie kąpielisko i park rekreacyjny
Projekt rewitalizacji doliny Bystrzycy ma na nowo „połączyć” rzekę i miasto.
CZARTERY
• Co z czarterami z Warszawy?
W branży pojawiają się pogłoski, że Lotnisko Chopina nie będzie obsługiwać ruchu czarterowego.
• Rynek z widokiem na przyszłość
Niskie marże polskich przewoźników czarterowych nie odstraszają nowych graczy.
• Kraków Airport z programem lojalnościowym
Jednym z celów współpracy z touroperatorami i agentami jest rozwój siatki połączeń czarterowych.
PRAWO
• Zapisz w umowie, kto ponosi koszty rozliczenia „pustych miejsc”
Rozliczenia z kontrahentami w przypadku „pustych miejsc” i odwołanych turnusów mogą spowodować konieczność poniesienia dużych kosztów.
PORADNIA
• Nagraj audycję i odkryj potencjał podcastu
Tradycyjne formy reklamy przestają się sprawdzać. Konsumenci, wyczuleni na fałszywe przekazy, szukają innych źródeł informacji. Jedną z nich są podcasty.
SYLWETKA
• Klucz do zdobycia zaufania
Maciej Dudziak uważa, że pieniądze nie są w turystyce najważniejsze. Liczą się dobro i satysfakcja klienta.
»zamów prenumeratę