Z OKŁADKI
• Albania zwalnia zagranicznych inwestorów z podatków
Kraj tworzy pakiet bonusów, które mają zachęcić przedsiębiorców do inwestowania w infrastrukturę.
ROZMOWA NUMERU Doceniamy krajowy rynek
Z Zoltánem Gullerem prezesem Węgierskiej Agencji Turystycznej (Magyar Turisztikai Ügynökség), o tym jak wygląda obecnie promocja kraju na rynkach zagranicznych i jakie plany marketingowe ma Agencja wobec Polski.
BRANŻA TURYSTYCZNA
• Polacy chętniej wyjeżdżają za granicę
Poprawa sytuacji ekonomicznej Polaków i wprowadzenie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego stoją za rosnącą liczbą wyjazdów.
• Turystyczny Fundusz Gwarancyjny porządkuje rynek organizatorów
Nowa instytucja skierowała do marszałków ponad sto wniosków o wykreślenie touroperatorów z rejestru.
• Airbnb deklaruje wsparcie dla zrównoważonej turystyki
Firma stworzyła fundusz finansujący innowacyjne projekty.
• Biebrza ma swój LOT
Celem powołania stowarzyszenia jest promocja lokalnych produktów.
BIURA
• Egzotyka i Egipt w ofercie na zimę
Dalekie kraje, Wyspy Kanaryjskie i Egipt to kierunki, na których skupią się touroperatorzy.
• Rainbow z nowymi planami rozwojowymi
Prawie 50 milionów dolarów to wartość umowy, jaką podpisał Rainbow z Enter Air na najbliższe sezony.
• Mouzenidis promuje First Greece
Operator pracuje nad zmianą struktury sprzedaży.
• Click&Go otworzy oddział w Polsce
Irlandzki portal chce rozpocząć europejską ekspansję od naszego rynku.
• TUI znalazło sposób na oszczędzanie
Koncern chce przenieść dane do chmury i zmienić system zarządzania hotelami.
DESTYNACJE
• Touroperatorzy zaczynają wracać do Tunezji
Zielono-czerwony pasek MSZ to dla Tunezji dobry prognostyk na przyszłość.
• Dubrownik ogranicza liczbę zwiedzających
W mieście będzie mogło przebywać jednocześnie nie więcej niż cztery tysiące turystów.
• Hiszpanie przestali lubić turystów
Protesty przeciwko turystom. Organizacje branżowe obawiają się, że problem może eskalować.
REGIONY
• Każda edycja TT Warsaw jest specjalna
Z Urszulą Potęgą, prezes MT Targi Polska rozmawiamy o przeszłości i przyszłości targów turystycznych.
• Marka Warszawa w nowej odsłonie
Dokument definiujący pozycjonowanie marki oraz metodykę jej badań i oceny ma powstać do końca tego roku.
TURYSTYKA W INTERNECIE
• Lokalne produkty częściej w sieci
Internetowe agencje turystyczne nie skupiają się już tylko na rezerwacji transportu i zakwaterowania.
• W internecie też można wpływać na klienta
Internetowi sprzedawcy usług turystycznych znają swoich klientów coraz lepiej, mimo że tym ostatnim wydaje się, że są anonimowi.
• Nowe narzędzia z obszaru IT wsparciem dla biur podróży
Na rynku pojawia się coraz więcej programów wspomagających branżę.
PRAWO
• Hotele nie mogą wymieniać się czarnymi listami klientów
Lista nieporządanych klientów jest sposobem, w jaki hotelarze radzą sobie z kradzieżami. Jednak dzielenie się listą z innymi przedsiębiorcami jest niezgodne z prawem.
PORADNIA
• Content wygrywa z reklamą
Treść strony internetowej to jeden z ważniejszych elementów, który pozwala przytrzymać na niej klientów i zapobiec ich ucieczce do konkurencji. Pomóc w tym może content marketing.
SYLWETKA
• Wiedza o ofercie to podstawa
Bogusław Woźnica zawdzięcza silną pozycję biura na trójmiejskim rynku zróżnicowanej ofercie.
»zamów prenumeratę