Z OKŁADKI
• Wzmocnić głos agentów
Branża potrzebuje silniejszej organizacji reprezentującej jej interesy, uważa część agentów i zbiera chętnych do utworzenia Polskiej Izby Gospodarczej Agentów i Organizatorów Turystyki. To reakcja na wejście na rynek Lidl Podróże.
• Terroryzm zmienia turystykę, ale jej nie hamuje
Badania IPK International pokazują, że turystyka rośnie, mimo że zmienia się jej geografia.
ROZMOWA NUMERU
• Wiedzę czerpiemy od Google
Dirk Foeste, przewodniczący Komisji do spraw Cyfryzacji DRV wyjaśnia, czym jest cyfryzacja w turystyce. Jego zdaniem branża ciągle znajduje się na początku drogi zmierzającej ku usprawnieniu komunikacji z klientem.
BRANŻA
• Od współpracy z lotniskami zależy tworzenie siatki połączeń i rozwój przewoźnków
Przewoźnicy oczekują od lotnisk konkretnych informacji o miejscach noclegowych, osobach z paszportami i lokalnym ruchu turystycznym.
• Po sezonie za pół ceny. Coraz więcej chętnych do dawania rabatów
W trzeciej odsłonie projektu zniżek turystom udzieli 562 przedsiębiorców.
• Vistula otwiera studia międzynarodowe
Na wdrożenie projektu SGTiR otrzyma 1,4 mln zł dofinansowania.
• Ekoturystyka: nisza czy przyszłość turystyki?
Turystyka ekologiczna zyskuje w świecie coraz większą popularność, w Polsce na razie jest w ofercie nielicznych biur podróży.
REGIONY
• Lubuskie buduje wizerunek województwa bez barier
Trwa realizacja nowego projektu Lubuskiej ROT –„Lubuska turystyka weekendowa bez barier”.
• Pomorskie promuje wypoczynek w nurcie slowlife
Głównym odbiorcą slowlifowych ofert pomorskiej turystyki są Skandynawowie.
BIURA
• Polska pojawi się w ofercie kuwejckich biur podróży
To efekt wizyt studyjnych organizowanych przez ambasadę w Kuwejcie.
• Virgin da zniżki samotnym rodzicom
Z oferty będzie można skorzystać w dziesięciu resortach na Karaibach.
DESTYNACJE
• Chorwacja szuka pracowników
Problem braku kadr coraz boleśniej odczuwa chorwacka branża turystyczna.
TURYSTYKA EGZOTYCZNA
• Egzotyka to jeszcze raczej uzupełnienie oferty
Uruchomienie nowego kierunku to złożony proces i spore ryzyko biznesowe. Nie inaczej jest w przypadku dalekich krajów, choć tu pomocne bywają oferty regularnych linii lotniczych.
• Egzotyka kusi Brytyjczyków kursami walut
Niekorzystna relacja funta do euro spowodowała, że wzrosło wśród brytyjskich turystów zainteresowanie kierunkami Azji Południowo-Wschodniej.
• Daleko nie znaczy drogo?
Czarter na Mauritius był dla TUI Poland dobrym pomysłem.
PRAWO
• Z powodu zagrożenia klient może zrezygnować bezkosztowo
Do Sejmu trafił rządowy projekt ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Co zmieni w działalności agentów i organizatorów?
PORADNIA
• Pracownik ambasadorem biura
Posiadanie kompetentnego, a przy tym zgranego i zaangażowanego zespołu pracowników ma pozytywny wpływ na wizerunek biura podróży, może też poprawić jego kondycję finansową.
SYLWETKA
• Mój cel – podwoić liczbę agentów
Daniel Esavandi widzi potencjał w polskim rynku. To dlatego zdecydował się otworzyć tu biuro podróży.
»zamów prenumeratę