W czasie VI Ogólnopolskiego Forum Agentów Biur Podróży organizowanego przez Wiadomości Turystyczne, Willi Müller, dyrektor zarządzający Schmetterlinga, mówił, że organizacje branżowe nie mogą opierać swojej działalności tylko na negocjowaniu prowizji z touroperatorami. By działać na rynku z sukcesem, trzeba zbudować rozpoznawalną markę sprzedażową, która wyróżni się na tle konkurencji także atrakcyjną ofertą produktową.
Schmetterling podejmuje szereg inicjatyw, a jedną z nich będzie uruchomienie własnego konsolidatora lotniczego w 2018 roku, podaje portal Touristik Aktuell. Niezbędne rozwiązania technologiczne są już gotowe, prace nad Air Conso GmbH trwają od sześciu miesięcy. Drugi projekt, który ma wkrótce ujrzeć światło dzienne, to „Schmetterling TV“, kanał, który będzie oferowany jako dodatkowy moduł do systemów sprzedażowych Argus i Xena.
W przyszłym roku nowością będą też tak zwane tygodnie tematyczne, w ramach których prowadzone mają być intensywne kampanie konkretnych kierunków wakacyjnych. Agenci otrzymają specjalne pakiety, które z jednej strony pomogą im zdobyć niezbędną wiedzę produktową, z drugiej sprzedażową. W 2018 roku Schmetterling zorganizuje dla swoich członków ponad 35 spotkań w Niemczech i w wakacyjnych kierunkach, a wśród nich dyskusje, spotkania z głównymi partnerami, zwiedzanie statków i letni event. MG