Z OKŁADKI
• Cook wybiera drogę online
Do marca br. brytyjski touroperator Thomas Cook planuje zamknąć pięćdziesiąt swoich biur stacjonarnych. To efekt coraz większego udziału sprzedaży
w internecie, ale także słabszych wyników w poprzednich latach.
• Turystyką w Egipcie rządzi kobieta
Pierwszy w raz historii egipskiego Ministerstwa Turystyki na jego czele stanęła kobieta – Rania Al-Mashat.
• ROZMOWA NUMERU
Korzystamy z siły big data
Z Dariuszem Górznym, prezesem Wakacje.pl, rozmawiamy o zacofaniu technologicznym polskiego rynku internetowego oraz presonalizacji oferty, czyli o bieżących trendach na rynku turystycznym w Polsce.
BRANŻA
• Branża podzielona co do gwarancji dla linii lotniczych
Upadki dużych linii lotniczych wywołały w europejskiej branży turystycznej dyskusję na temat wprowadzenia dla przewoźników ubezpieczeń od bankructwa. U nas pomysł popiera PIT.
• Kuba przyciąga więcej turystów, także z Polski
Kraj pozycjonuje się jako bezpieczny i odpowiedni dla rodzin z dziećmi.
BIURA
• Wieliczka zmienia zasady gry
Zmieniają się zasady współpracy z touroperatorami. Zdaniem branży – za szybko.
• Dyskont jednak nie konkuruje z agentami
Lidl Podróże nie chce wojować z branżą i tłumaczy, że nie konkuruje z agentami.
• Sun&Fun wchodzi z Egiptem i egzotyką
Operator planuje wzrost sprzedaży egzotyki.
• Oskar nie tylko pojedzie, ale i poleci na wakacje
Biuro wprowadza na Lato 2018 ofertę lotniczą. W ten sposób firma próbuje pozyskać nowych klientów.
DESTYNACJE
• Niemieckie atrakcje dostrzegają potencjał Polski
Coraz więcej landów i atrakcji niemieckich zainteresowanych przyciągnięciem polskich.
• Infrastruktura i parki narodowe – Czarnogóra chce dać się poznać Polakom
Zwiększa się liczba Polaków w Czarnogórze. Narodowa Organizacja Turystyczna chce zintensyfikować działania promocyjne na naszym rynku.
• Meksyk z nową kampanią – film specjalnie na rynek polski
Dzięki bezpośrednim lotom wzrosła liczba polskich turystów w Meksyku.
• Czy Tunezja wróci do gry?
Za rok liczba polskich turystów ma powrócić do stanu z 2014 r.
TURYSTYKA RODZINNA
• Segment rodzinny ważny, ale nie najważniejszy
Rodziny z dziećmi to segment, który łatwo zdefiniować. Mówi się o nim dużo, ale dla touroperatorów to klient jak każdy inny.
PRAWO
• Rekomendacje MSZ nie są podstawą do odwołania imprezy
W grudniu MSZ zmieniło rekomendację dla turystów wybierających się do Izraela na „nie podróżuj”, co oczywiście wywołało duży niepokój wśród podróżnych.
PORADNIA
• ITB 2018 krok po kroku
SYLWETKA
• Bycie najlepszym zobowiązuje
Biuro Wandy Łempickiej doceniane jest przez touroperatorów. Ostatnio zdobyła tytuł Agenta Roku.
»zamów prenumeratę