W wydaniu przeczytasz też:
Z pierwszej strony
•Konsumenci będą więcej wydawać
W 2018 roku zwiększą się globalne wydatki konsumpcyjne. Część pieniędzy trafi do biura podróży.
•TUI Poland staruje z Zimą 2018/2019
TUI Poland sprzedaż oferty zimowej rozpoczął w początkach lutego. – Główną nowością będą przeloty na tajlandzką wyspę Phuket Dreamlinerem LOT-u
•Dokąd na wakacje pojadą Niemcy
Egipt, Turcja i Tunezja, a także rejsy wycieczkowe i wycieczki do dalekich krajów będą, według DRV, budziły w tym roku największe zainteresowanie niemieckich turystów
•POT podsumowała trzy kwartały
Do 36 mln odbiorców dotarła Polska Organizacja Turystyczna przez działania promocyjne prowadzone w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku.
•Tradycyjne biura generują wysokie obroty
Kto rezygnuje ze współpracy ze stacjonarnymi agentami, źle postępuje, uważa szef Traveltainment.
Trendy turystyki
•Agenci stacjonarni muszą włączać się do dużych sieci
O analizowaniu potrzeb klienta, wypłacaniu prowizji salonom franczyzowym przed terminem i przyszłości agentów rozmawiamy z Robertem Gołuńskim, prezesem Travelplanet.pl
Wydarzenia
•Tour Salon rozpoczął targowy kalendarz
Tour Salon w tym roku przyciągnął więcej osób niż rok wcześniej. Jak mówią wystawcy, najważniejsze, że odwiedzający byli naprawdę zainteresowani ofertą
Biura
•Hotelarze rezygnują z gwarancji
W popularnych destynacjach hotele uciekają od przedpłaconych kontraktów
•Z wejściem w życie nowej ustawy – nowe sumy gwarancyjne
Minister Rozwoju i Finansów opublikował rozporządzenie o minimalnej wysokości sumy gwarancyjnej.
•Rainbow z dobrą przedsprzedażą
Polacy chętnie kupują zagraniczne wczasy.
Konkurs
•Klasyka się sprawdza
W tegorocznej edycji konkursu Róża Regionów jury nagrodziło tradycyjne wydawnictwa i nowoczesne wyróżniające się techologicznie aplikacje.
Regiony
•Sztuczna inteligencja pomaga w promocji
Biuro Promocji Miasta jako pierwsze z urzędów wykorzystuje w komunikacji z turystami chatbot.
Destynacje
•Coraz więcej Polaków w Portugalii
Przedstawiciele regionów deklarują chęć partycypowania w kampaniach promocyjnych wśród polskich turystów.
•Wysokie ceny wakacyjnych wyjazdów skłaniają do podróży poza sezonem
Ponieważ w wakacje ceny wyjazdów są najwyższe, rodzice decydują na rodzinne wyjazdy poza głównym sezonem.
Biura
•Albatros. Z filozofią w pakiecie
Firma chce zaszczepić w Polsce skandynawski model podróżowania.
Destynacje
•Na narty w miejsca nieoczywiste
Polacy poszukują nowych miejsc na narciarskie wyprawy.
Bilety lotnicze
•Agent IATA nie tylko na kryzysowe sytuacje
Biura turystyczne często kupują bilety lotnicze bezpośrednio na stronach przewoźników. Kiedy coś nie zadziała, szukają pomocy u agentów IATA.
•Organizacje branżowe protestują przeciwko kolejnym opłatom za rezerwacje.
Prawo
•Organizacja ferii zimowych wymaga akceptacji kuratorium
Kolonie i obozy zimowe dla dzieci to rodzaj imprez turystycznych, które wymagają szczególnej uwagi podczas organizacji z uwagi na szereg dodatkowych zagrożeń.
•Niektóre dokumenty organizator turystyki powinien przechowywać nawet 50 lat
Poradnia
•Jak sięgać po nowe segmenty klientów?
Popraw swój wynik finansowy
Rok 2017 okazał się jednym z najlepszych dla branży turystycznej od czasu kryzysu z 2009 roku. Aby kolejny zaliczyć do równie udanych, warto stworzyć listę zadań, które pomogą osiągnąć jeszcze lepszy wynik finansowy.
Kronika
•Róża regionów. Wyróżnienia dla najlepszych
W czasie targów Tour Salon nagrodzono najlepsze projekty promocyjne
•Polska wygrywa w Chinach
W Pekinie wręczono doroczne, nagrody turystyczne National Tourism Award
•Miłe z pożytecznym w KIT
Krakowska izba zaprosiła członków na spotkanie noworoczne.
Sylwetka
•Nie boimy się wyzwań
Katarzyna Dziemba Atlantis Travel skutecznie łączy działalność agencyjną i touroperatorską.
Ankieta
•Po pracy lubię obmyślać kolejne podróże. Elżbieta Rutkowska, EL Travel
Personalia
•Janusz Trupinda dyrektorem Muzeum Zamkowego
•Adam Górczewski został rzecznikiem prasowym Grecosa.
•Joanna Frączak dołączyła do Mouzenidis
zamów prenumeratę Wiadomości Turystycznych