FlixBus jest europejskim liderem wśród operatorów dalekobieżnych połączeń autobusowych, który od 2013 roku zmienia styl podróżowania milionów ludzi w Europie. Swoje pierwsze kursy w Polsce uruchomił pod koniec 2015 roku, a niedawno ogłosił nową siatkę połączeń. Obejmuje ona co najmniej 130 bezpośrednich kierunków podróży, w tym około 70 nowych miejscowości w Polsce i 20 za granicą. Tylko w ubiegłym roku FlixBus przewiózł 40 milionów pasażerów.
Siatka połączeń tworzona przez FlixBusa opiera się na idei węzłów multimodalnych. Centra przesiadkowe FlixBusa znajdują się w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu, skąd pasażerowie w ramach jednego biletu mogą przesiadać się i podróżować dalej do około 2000 miast w Polsce i Europie. Idea ta uwzględnia też włączanie do siatki przystanków na lotniskach. Już w tym momencie FlixBusem dojedziemy na lotniska: Kraków-Balice, Wrocław-Strachowice, Warszawa-Modlin, Katowice-Pyrzowice i Berlin-Tegel. Celem nowej siatki FlixBusa jest także połączenie mniejszych miejscowości, dotychczas słabo skomunikowanych, jak np. Zgierz, Legnica, Grudziądz czy Jastrzębie-Zdrój.
Sprzedaż biletów
Bilety na przejazd FlixBusem można kupić na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej, a także w ponad 320 punktach sprzedaży, np. sieci MyTravel. Istotne z punktu widzenia FlixBusa jest posiadanie partnerskich placówek zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Wkrótce zakup biletu będzie możliwy także na pokładzie autobusu.
– Bardzo duża część naszych klientów w dalszym ciągu preferuje zakup biletów stacjonarnie. Dlatego też tak ważna jest dla nas rozbudowa sieci stacjonarnych punktów sprzedaży. W ten sposób, również osoby bez dostępu do Internetu i nie posiadające smartfona, mogą wygodnie kupić bilet na przejazd FlixBusem – wyjaśnia Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska.
Udogodnienia FlixBusa
FlixBus oferuje szereg udogodnień dla pasażerów, do których należą między innymi: bezpłatny dostęp do Wi-Fi, sporo miejsca na nogi czy system rezerwacji miejsc. Bilety na przejazdy można kupić w atrakcyjnych cenach, zaczynających się już od 5 złotych na trasach krajowych, a podczas promocji nawet od 99 groszy. Firma planuje w kolejnych latach rozpocząć działalność na Ukrainie oraz w krajach bałtyckich, dzięki czemu Polska stanie się jeszcze istotniejszym punktem komunikacyjnym na mapie całego FlixBusa.
Model biznesowy
Model biznesowy FlixBusa zakłada współpracę z lokalnymi przewoźnikami, dzięki którym rozbudowywana jest sieć połączeń między polskimi a europejskimi miastami. Zespół FlixBusa zajmuje się planowaniem sieci, obsługą klienta, zarządzaniem jakością, marketingiem i sprzedażą oraz rozwojem biznesu i technologii. Lokalni partnerzy autobusowi są odpowiedzialni za codzienne operacje, flotę zielonych FlixBusów oraz zatrudnienie kierowców. We wszystkich 28 krajach, w których działa FlixBus, warunkiem rozwoju jest ścisła współpraca z lokalnymi przewoźnikami.
www.flixbus.pl
Zgłoś udział w VII Ogólnopolskim Forum Agentów Biur Podróży