DESTYNACJE
Daj się porwać Albanii
Ministerstwo Turystyki i Środowiska rozpoczęło kampanię mającą zachęcić turystów do odwiedzenia bałkańskiego kraju.W ubiegłym roku Albanię odwiedziło ok. 6 mln turystów (wydając ok. 1,7 mld euro).
Tamtejsze Ministerstwo Turystyki i Środowiska chce zwiększyć ich liczbę w kolejnych latach (liczy na 10 mln w 2020 r.), także wzmocnić wizerunek kraju na świecie, dlatego uruchomiło kampanię promocyjną, w ramach której powstały m.in. strona internetowa oraz film promocyjny pokazujące największe atuty Albanii (poza krajobrazami: fiordami, jeziorami lodowcowymi, kanionami, również tradycyjne rękodzieło, zamki i życzliwi, gościnni mieszkańcy).
Twórcy kampanii postawili na przewrotne hasło: „Be taken by Albania” (tłum. Daj się porwać Albanii), co ma nawiązywać do niezbyt pozytywnego wizerunku jaki ma w świecie ten kraj – jest kojarzony z przemytnikami i handlem ludźmi (wizerunek utrwalają filmy, np. „Uprowadzona” z Liamem Neesonem). Pomysłodawcy kampanii chcą, by turyści odwiedzający Albanię odrzucili te stereotypy i dali się ponieść emocjom, wrażeniom jakie wywołuje. MO
2019-03-14 08:51:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»