PRODUKT
Wieliczka z rekordem przyjętych grup
W 2018 r. Kopalnia Soli w Wieliczce obsłużyła 1,75 mln turystów, o 40 tys. więcej niż rok wcześniej. To zasługa nie tylko rosnącego zainteresowania obiektem wśród gości, również wprowadzanych od 2016 r. zmian w organizacji ruchu turystycznego. Więcej czytaj w najnowszym numerze Wiadomości Turystycznych.
Uporządkowanie zasad wpuszczania odwiedzających do obiektu było konieczne, bo dotychczasowa organizacja ruchu przestała być efektywna – coraz częściej dochodziło do sytuacji, że biura podróży (z kopalnią współpracuje ponad 400 podmiotów) dokonywały rezerwacji, ale ich potem nie wykonywały, uniemożliwiając turystom odwiedzenie atrakcji. Kopalnia wprowadziła bezzwrotne zadatki, żeby zmotywować swoich partnerów biznesowych do dokonywania bardziej przemyślanych decyzji.
– Wprowadzenie zadatków spowodowało wzrost efektywności wykorzystania siatki rezerwacji z ok. 65 proc. na 90 proc. W poprzednich latach zdarzało się, że w lipcu odwoływaliśmy kilkanaście grup turystycznych dziennie, bo nie byliśmy w stanie ich przyjąć, jednocześnie średnio 6 rezerwacji nie było realizowanych z powodu pustych rezerwacji. Dziś tendencja jest odwrotna, możemy obsługiwać kontrahentów, którzy zgłaszają się do nas na bieżąco, dodatkowo odblokowaliśmy możliwości recepcyjne dla zagranicznej turystyki zorganizowanej – mówi Damian Konieczny, prezes zarządu Kopalni Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna.
Więcej czytaj w numerze 10/2019 Wiadomości Turystycznych (15-31 maja)
Zamów prenumeratę
2019-05-15 15:13:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»