TOUROPERATORZY
Grupa TUI sprzedała touroperatorów-specjalistów
Berge&Meer oraz Boomerang Reisen,
dwie marki Grupy TUI, zostały sprzedane hamburskiej firmie GENUI za 100 milionów euro. Ta pierwsza działała przez pewien czas także w Polsce. Za jej pośrednictwem TUI oferował niegdyś wyjazdy w atrakcyjnych cenach na portalu zakupów grupowych Grupon.
Fritz Joussen, prezes Grupy TUI tłumaczy, że sprzedaż obu marek wpisuje się w strategię firmy do ujednolicania i konsolidowania działalności touroperatorskiej. Zarówno Berge&Meer jak i Boomerang Reisen mają inne modele działania niż klasyczni organizatorzy należący do koncernu, dlatego trudno znaleźć wspólne obszary działania. Ten pierwszy specjalizuje się w wycieczkach objazdowych, drugi w wyjazdach szytych na miarę do dalekich krajów.
Grupa TUI chce się bardziej uniezależnić od działalności touroperatorskiej. Już dziś odpowiada ona jedynie za 30 proc. wyniku finansowego. Pozostałe 70 procent pochodzi z segmentów hotelowego, rejsów wycieczkowych i usług w wakacyjnych kierunkach. Transakcja zostanie zakończona do 1 października, po otrzymaniu wszelkich zgód urzędowych. MG
2019-08-15 10:52:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»