Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


NECKERMANN POLSKA

Prezes Neckermanna przeprasza

„Za wszystkie problemy, jakie dzisiaj macie, biorę na siebie pełną odpowiedzialność” - pisze Maciej Nykiel, prezes Neckermann Polska w liście do agentów. Jak tłumaczy, choć oficjalna informacja o ogłoszeniu niewypłacalności przez Neckermanna została podana już wczoraj (25 września), prezes chciał wyjaśnić sytuację agentom nie używając prawniczego języka.


 

Na wstępie przeprosił współpracujące biura agencyjne za zaistniałą sytuację i wziął na siebie pełną odpowiedzialność. - „Nie obwiniajcie proszę o tę sytuację moich Pracowników Neckermann Polska: uwierzcie mi, wszyscy, naprawdę wszyscy moi ludzie dali w ostatnich dniach z siebie maxa dla Was i Waszych Klientów. Zrobiliśmy wszystko, żeby uratować polskiego Neckermanna, ale kiedy wczoraj, nasz bezpośredni właściciel, niemiecki Thomas Cook Touristik GmbH ogłosił upadłość, nie miałem innego wyboru i musiałem ogłosić niewypłacalność” - pisze. - „Jest mi niezwykle, strasznie przykro i źle i chce mi się płakać, bo to dzięki Wam Neckermann funkcjonował, rozwijał się i w tym roku zaczynał gonić czołówkę największych touroperatorów” - dodaje. W dalszej części prezes przypomina, że od początku, kiedy stanął na czele tej firmy, stawiał na agentów – podnosił prowizje, likwidował zabezpieczenia, kaucje, depozyty, wprowadzał ulepszenia, wszystko po to, by lepiej pracowało się z jego produktem. Maciej Nykiel dziękuje za zaufanie, jakim agenci obdarzyli zarówno jego, jak i cały zespół touroperatora, w tym nowe osoby, które zaprosił do współpracy. - „Za ten kredyt zaufania i wsparcie i sympatię, które czułem od Was od pierwszych dni bardzo, baaaardzo serdecznie Wam dziękuję!” - czytamy. Prezes podkreśla, że w ostatnich miesiącach dzięki agentom sprzedaż Neckermanna była aż o 107% wyższa niż w ubiegłym roku.

W dalszej części listu Maciej Nykiel odpowiada na sześć najczęściej pojawiających się pytań agentów.

Prowizje

W tej sprawie agenci muszą zwracać się do Syndyka, który na podstawie przepisów sam zadecyduje komu i w jakiej części wypłaci środki.

Faktury prowizyjne

Formalnie agenci powinni wystawić faktury prowizyjne, a Neckermann ma obowiązek je przyjąć. Jednak z uwagi na różne formy prowadzenia działalności gospodarczej i powstanie obowiązku podatkowego każdy powinien skonsultować tę decyzję ze swoimi doradcami księgowymi i podatkowymi przed wystawieniem dokumentu.

Aplikacja do samofakturowania

Narzędzie zostało czasowo wyłączone, ale od środy wieczora można z niego ponownie korzystać.

Problemy z klientami

Klienci powinni przede wszystkim kontaktować się z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego. Zarówno pracownicy Neckermanna jak i ubezpieczyciel Allianz Partners udzielają informacji i wsparcia, ale zgodnie z przepisami to Urząd jest miejscem, w którym w pierwszej kolejności trzeba zgłosić swoje roszczenia. Wszelkie informacje kontaktowe podane są na stronie neckermann.pl.

Zwrot pieniędzy za świadczenia w wakacyjnym miejscu

Jeśli agent zapłacił za jakiekolwiek usługi turystyczne dla klientów, którzy zostali wyrzuceni z hoteli w wakacyjnym miejscu, zwrot tej kwoty jest należny. Trzeba jednak pamiętać, że zgodnie z zapisami gwarancji ubezpieczeniowej, pieniądze należą się klientowi, a nie agentowi. W tej sytuacji o zwrot może wystąpić turysta, jeśli nie chce tego robić, musi dokonać cesji praw z tytułu umowy klienta o imprezę turystyczną na agenta.

Do kogo agenci mogą zwracać się o pomoc?

Neckermann rekomenduje kontakt z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Agentów Turystycznych, które od początku udziela porad w związku z zaistniałą sytuacją. Gotowość pomocy wyraził też Marek Kamieński, wiceprezes OSAT-u i biegły sądowy z zakresu turystyki. MG

2019-09-26 14:03:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter