WARSZTATY
Francja promuje się jako kierunek religijny
Podczas warsztatów przedstawiciele francuskich atrakcji religijnych informowali polskie biura podróży o możliwościach organizacji wyjazdów pielgrzymkowych we Francji.
Z 90 mln turystów,którzy odwiedzają Francję co roku, 20 mln to osoby poszukujące przeżyć duchowych. Na terenie kraju znajduje się 50 tys. zabytków religijnych (wszystkich wyznań), w tym 10 tys. miejsc klasyfikowanych jako zabytki i dostępnych do zwiedzania. Francja ma ambicję stać się wiodącym kierunkiem podróży inspirowanych duchowością, dlatego w 2001 r. powstał Klaster Turystyka i Duchowość, którego członkowie: biura informacji turystycznej, miasta-sanktuaria, ośrodki przyjmowania pielgrzymów, hotele, agencje turystyczne - mają promować francuskie atrakcje religijne i pomagać branży turystycznej ze świata w organizowaniu przyjazdów duchowych do Francji.
22 października w warszawskim hotelu Bellotto Atout France zorganizowało spotkanie dla polskich biur podróży specjalizujących się w turystyce pielgrzymkowej z pięcioma członkami Klastra. Spotkanie rozpoczęło się prezentacją wybranych atrakcji religijnych Francji, po niej nastąpiła sesja rozmów stolikowych z przedstawicielami francuskiej branży turystycznej. Uczestnicy mogli się dowiedzieć jaką ofertę religijno-turystyczną mają poszczególne regiony i sanktuaria Francji. Dla francuskich uczestników warsztatów była to szansa na wybadanie potencjału naszego rynku.
Spotkanie zwieńczyła kolacja. MO
2019-10-23 11:04:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»