Inauguracja akcji miała miejsce 31 października na Stadionie Narodowym w Warszawie. Obecny na niej minister sportu i turystyki Witold Bańka podkreślał, że projekt stale się rozwija. - Dotychczas skorzystało z akcji ponad 700 tys. osób. W odpowiedzi na oczekiwania branży turystycznej chcemy podczas tej edycji zaprosić do Polski także turystów zagranicznych – mówi. Wspomniane 700 tys. uczestników dotyczy wszystkich dotychczasowych odsłon akcji. Z ostatniej skorzystało 182 tys. osób, dla porównania z pierwszej, która odbyła się w 2016 roku, 60 tys.
W tym roku po raz pierwszy do wzięcia w niej udziału zachęcani są klienci z zagranicy, konkretnie z Białorusi, Czech, Litwy, Niemiec, Norwegii, Rosji, Słowacji, Szwecji i Ukrainy. Robert Andrzejczyk, prezes POT podkreśla, że wielu partnerów przygotowało nie tylko oferty specjalne, ale przetłumaczyło też na wybrane języki swoje strony internetowe. Prezes spodziewa się, że jesienna edycja wzbudzi duże zainteresowanie. Przy poprzedniej wejść na stronę poświęconą projektowi było tak dużo, że na chwilę serwery się zablokowały. To dlatego tym razem POT po pierwsze oddzieliła stronę polskazobaczwiecej.pl od pozostałych portali przez siebie prowadzonych, po drugie zwiększyła przepustowość.
Robert Andrzejczyk mówi, że choć z każdą odsłoną udaje się pozyskać kolejnych ważnych partnerów - jednym z nich jest sieć hoteli Accor, czy portal z ofertami specjalnymi Travelist, to POT nadal będzie starała się zwiększać ich liczbę. Zapytany, o jaki rodzaj ofert organizacja będzie zabiegać w przyszłych edycjach przede wszystkim, odpowiada, że bardziej zależy mu na zwiększeniu liczby dostępnych propozycji w regionach, które dziś mają ich stosunkowo niewiele. Chodzi przede wszystkim o województwa podlaskie, łódzkie i lubuskie. MG