Z sezonu na sezon Styria zyskuje na popularności jako kierunek wypraw narciarskich Polaków. Tylko w ubiegłym sezonie zimowych wypoczywało ich w tym regionie niemal 20 tys., czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej (wszystkich turystów było ok. 1,8 mln). Spędzili tam średnio 4,6 nocy, a więc dłużej niż wynosi średni czas pobytu wszystkich gości (3,3 nocy). Organizacje odpowiedzialne za promocję turystyczną Styrii, chcąc wzmacniać wśród Polaków zainteresowanie tym obszarem narciarskim, przedstawiły w początkach listopada nowości w ofercie dwóch popularnych regionów narciarskich: Schladming-Dachstein i Murau-Murtal.
Reprezentujący pierwszy z nich, Mathias Schattleitner, opowiadał m.in. o nowych inwestycjach w infrastrukturę narciarską: kolejce Plainbahn (koszt inwestycji 26,5 mln euro) oraz o projekcie kulinarnym „Almkulinarik by Richard Rauch”, w ramach którego zimą w wybranych 14 gospodach regionu będą serwowane lokalne kulinarne przysmaki, ale w nowoczesnej odsłonie.
Przedstawicielka regionu urlopowego Murau-Murtal - Petra Moscher -- poinformowała o inwestycji zwiększającej bezpieczeństwo, jaką poczyniono w ostatnim czasie w Lachtal. Rozbudowano tam system naśnieżania, jednocześnie utworzono nowy stok o długości kilometra. W Gaaler Lifte natomiast stworzono tzw. Ski GaalaXie - trasę dla początkujących narciarzy, saneczkarzy i bobsleistów. MO