Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


PROMOCJA
Turystyka pogłębia dobrą atmosferę 

O tym  czy Polska jest ważnym partnerem dla palestyńskiej branży turystycznej rozmawiamy z  Majed Ishaq  Dyrektorem Generalnym  w Ministerstwie Turystyki i Starożytności Palestyny. 

Polska jest dla Palestyny jednym z najważniejszych rynków. W turystyce przyjazdowej do naszego kraju Polacy są na drugim miejscu jeśli liczyć ogólną liczbę turystów i na trzecim pod względem tych, którzy zatrzymali się na noc. Każdego roku odwiedza nas około 200 tysięcy turystów z Polski, często zatrzymując się na dłużej. Historycznie nasze kraje utrzymywały bardzo dobre relacje. Obecnie turystyka pogłębia tę dobrą atmosferę, polscy turyści mają szansę spotkać się z Palestyńczykami, porozmawiać z nimi, doświadczyć ich kultury i gościnności. Dla nas jest to bardzo ważne.

 Jakie produkty promujecie na polskim rynku  jako organizacja?

Przede wszystkim święte miasto Jerozolimę i miejsce narodzin Chrystusa – Betlejem, najstarsze miasto na świecie – Jerycho, Hebron – grobowiec patriarchów. Na tych miejscach koncentrujemy się,  chcemy je pokazać turystom z całego świata. Ponadto ostatnio przedstawialiśmy nową ofertę obejmującą wizytę w północnej Palestynie – wycieczki do Ramallah, Nablus i Dżanin. Te miasta nie są póki co dostatecznie dobrze promowane, a chcemy, żeby także one były rozpoznawane i odwiedzane, bo oferują bogactwo kultury. Na przykład w Dżaninie mamy jeden z najstarszych kościołów na świecie – kościół Burqin, gdzie Chrystus usłyszał krzyki dziesięciu trędowatych. Nablus to również miejsce dobrze znane z Pisma Świętego, a tamtejszy suk (targowisko) to przepiękny, historyczny zabytek. Mamy mnóstwo do zaoferowania i chcemy edukować w tym zakresie turystów z Polski i innych krajów.

Jakie formy  prezentacji  Palestyny  dla branży proponujecie?

Organizujemy wystawy turystyczne, wyjazdy prasowe i studyjne do Palestyny – i chciałbym w tym miejscu zaprosić polskich dziennikarzy do odwiedzenia mojego kraju, aby doświadczyli w pełni bogactwa kulturowego Palestyny, czego nie odda żadna broszura ani ulotka. W przyszłym roku rozpoczniemy inwestycję w reklamy banerowe, ekranowe, w magazynach i innych mediach. Jesteśmy w trakcie negocjacji budżetowych, żeby otrzymać stosowne środki na przeprowadzenie tych działań. Prowadzimy także owocną współpracę z touroperatorami, choćby w Polsce, nawiązujemy przyjacielskie relacje. Rezultaty tej współpracy są widoczne w dobrobycie naszych obywateli i władze Autonomii Palestyńskiej doskonale rozumieją potrzeby rozwoju turystyki w naszym kraju.

Jeszcze pytanie o  TT Warsaw. Macie bardzo imponujące stoisko, zajmujecie dużą przestrzeń. Czy to wydarzenie jest dla was specjalnie ważne?

Byliśmy tu już bardzo wiele razy, jeździmy na ponad 30 wielkich, międzynarodowych wydarzeń na całym świecie i mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, w imieniu Ministerstwa jak i swoim prywatnym, że TT Warsaw to jedne z najlepszych imprez branżowych pod względem organizacji. Organizatorzy ułatwiają nam bardzo zadanie, wysyłając ciągle zaktualizowane informacje na temat wydarzeń, działając profesjonalnie, ale też bardzo życzliwie. Podoba nam się także organizacja stoisk, możliwość porozmawiania z ludźmi twarzą w twarz, nie poprzez nowe technologie. Bardzo cieszy nas zainteresowanie naszym stoiskiem zarówno przedstawicieli branży jak i zwykłych odwiedzających, z których bardzo wiele osób to młodzi ludzie. Myślę, że młodzi ludzie to przyszłość turystyki, a w tych ilościach widzimy ich tylko podczas targów w Warszawie. To do nich najbardziej chcemy dotrzeć z naszym przekazem, ich chcemy edukować i im pokazać Palestynę tutaj, w Warszawie. A następnie oczywiście zaprosić do naszego pięknego kraju. ( FW) 

www.travelpalestine.ps  


 

2019-12-06 15:58:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter