TRENDY
Europejczycy będą kupować w internecie częściej niż Amerykanie
Choć zeszły rok był dla europejskiej branży
turystycznej trudny, po raz kolejny udowodniła, że jest odporna na kryzysy. Mimo upadku Thomasa Cooka, obaw związanych z Brexitem i problemów z liniami lotniczymi, rynek urósł o 2 proc. do 296 mld euro, wynika z raportu Phocuswright.
Mimo że skutki tych wydarzeń mogą być odczuwalne także w 2020 r., Europejczycy nie przestaną podróżować, a sam kontynent nadal będzie atrakcyjnym kierunkiem turystycznym. Badacze przewidują, że w następnych latach trend wzrostowy się utrzyma, choć należy liczyć się ze spadkiem liczby rezerwacji zakładanych w tradycyjnych kanałach sprzedaży. W 2019 r. po raz pierwszy połowa zakupów była dokonana online, głównie w Wielkiej Brytanii i w Niemczech. Do 2021 r. liczba internetowych zamówień Europejczyków będzie większa niż w USA, które obecnie są liderem w tym zakresie, twierdzą autorzy raportu. MG
2020-01-15 18:38:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»