Pod koniec stycznia w Inowrocławiu odbyły się warsztaty z udziałem koordynatorów Szlaku Piastowskiego: Klastra Turystycznego "Szlak Piastowski w Wielkopolsce" (opiekuje się szlakiem na terenie Wielkopolski) i Lokalnej Organizacji Turystycznej "Pałuki" (odpowiedzialnej za kujawską część trasy). Podczas spotkania pracowano nad budową koncepcji strategii komunikacji marketingowej Szlaku Piastowskiego, dlatego brały w nim też udział podmioty zainteresowane jego rozwojem: koordynatorzy, reprezentanci urzędów marszałkowskich obu województw, dyrektorzy ROT-ów, przedstawiciele Rady Programowo-Naukowej ds. Szlaku Piastowskiego, pracownicy LOT-ów i osoby związane z promocją w obiektach na szlaku.
Pod okiem zespołu specjalistów i naukowców pracowano m.in. nad: doprecyzowaniem grup docelowych, koncepcją brandingową, architekturą i strukturą marki szlaku, określeniem spójnej pozycji marki i docelowego pozycjonowania szlaku, zidentyfikowaniem najbardziej adekwatnych metod, narzędzi i kanałów komunikacyjnych, opracowaniem oferty szlaku, także rekomendacjami dot. tras tematycznych.
Budowanie koncepcji strategii komunikacyjnej realizowane jest na zlecenie Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ramach projektu Cult-CreaTE. MO, Lidia Łączny, foto Klaster Turystyczny "Szlak Piastowski w Wielkopolsce"