WYDARZENIE
Malta promuje się turystyką językową
3 mln turystów w 2019 roku, w tym ok. 100 tysięcy Polaków odwiedziło Maltę w 2019 roku. Z tej liczby z kolei 4,5 tysiąca odwiedzający to uczestnicy obozów językowych. Maltańczycy widzą w Polsce potencjał na więcej.
O turystyce językowej na Malcie 23 stycznia opowiadano podczas prezentacji, której organizatorem byli biuro podróży Atas, lider na polskim rynku w organizacji obozów młodzieżowych, oraz organizacja turystyki przyjazdowej Malta Tourism Authority (MTA).W spotkaniu uczestniczył ambasador tego kraju w Polsce, John Paul Grech. -Malta jest świetnym miejscem do nauki języka angielskiego z kilku powodów - mówił J.E. John Paul Grech - przede wszystkim dlatego, że język angielski jest tu językiem urzędowym [obok j. maltańskiego - red].. Podkreślił też fakt, że Maltańczycy w większości przynależą do rzymskiego Kościoła katolickiego i wyspa obfituje w zabytki związane z tą religią, co dla Polaków ma niebagatelne znaczenie i pozwala poczuć się trochę “jak w domu”.
Podczas prezentacji swoją ofertę dla nauczycieli i agentów zaprezentowało Atas. Jest to jedno z najstarszych biur podróży w Polsce (rok założenia - 1989), organizujące wycieczki i obozy językowe głównie dla młodzieży w wieku 11-18 lat w grupach od 20 do nawet 50 uczestników, ale też wychodzące naprzeciw potrzebom klientów szukających bardziej zindywidualizowanej oferty. Wyjazdy odbywają się w trakcie roku szkolnego, ale także w czasie wakacji.
O walorach turystycznych Malty mówiła podczas spotkania Emilia Kubik, przedstawiciel MTA. - W 2018 roku 87 tys. studentów języka angielskiego przyjechała na Maltę, w tym zaledwie 4,5 tysiąca z Polski. Widzimy tu duży potencjał i chcemy, by Malta zaistniała w umysłach Polaków jako doskonała destynacja dla turystyki językowej - mówiła Kubik. Sprzyjają temu bezpośrednie połączenia niskokosztowe oraz czarterowe z Polski. FW
2020-01-30 16:23:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»