close
|
|
KORONAWIRUS
PIT ma plan na kryzys
Głęboka analiza prawna obowiązków touroperatorów w związku z pojawieniem się koronawirusa, list do premiera nawołujący do wprowadzenia konkretnych środków chroniących przedsiębiorców, które można szybko wdrożyć i opracowanie strategii przekazu medialnego, to część działań, jakie do tej pory podjęła Polska Izba Turystyki z związku z kryzysem, w jakim znalazła się branża. Jak informuje Paweł Niewiadomski, prezes PIT, organizacja uruchomiła też szereg kontaktów międzynarodowych, zarówno w ramach relacji bezpośrednich, jak również w ramach ECTAA, by monitorować, jakie rozwiązania kryzysowe są przygotowywane w innych krajach członkowskich.
ECTAA prowadzi rozmowy z KE o możliwych działaniach ratunkowych dla branży na poziomie całej UE. Aby zapobiec panice wstrzymującej rezerwacje imprez, Izba przypomina, że „klient legalnie działającego biura podróży jest chroniony przed niewypłacalnością organizatora, jeśli klient obawia się wyjazdu, zawsze może zrezygnować z imprezy turystycznej za opłatą, a wielu organizatorów dodatkowo umożliwia klientom możliwość zmiany terminu lub miejsca docelowego, w przypadku spełnienia przesłanek art. 47 ust. 4 ustawy, ale wtedy i tylko wtedy, klientowi przysługuje zwrot wpłaty. Bezwzględnie trzeba podkreślić, że dotyczy to bezpośredniego, faktycznego zagrożenia, takiego, jak np. wyjazd do stref objętych kwarantanną. Jest niezwykle istotne, aby klienci biur podróży byli przekonani, że nie będą zmuszani do wyjazdu w miejsca, w których występują faktyczne ogniska epidemii.” MG
2020-03-05 06:49:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie »
Dołącz do dyskusji na FB »
|
|
|
|