KORONAWIRUS
OSAT informuje i uspokaja
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów
Turystycznych zebrało na swojej stronie
najważniejsze dane dotyczące postępowania w przypadku odwołanych wyjazdów. Jak mówi prezes OSAT-u, Marcin Wujec, klientów trzeba informować i uspokajać. Na stronie znaleźć można wyjaśnienia zapisów, które pojawiły się w tarczy antykryzysowej dotyczące stricte branży turystycznej.
Klienci dowiedzą się zatem, co zrobić, gdy wycieczka nie może dojść do skutku (np. zmienić termin wyjazdu), zamiast zwrotu pieniędzy przyjąć voucher do zrealizowania w ciągu roku od daty rozpoczęcia pierwotnie zamówionej imprezy – to korzystne, bo można otrzymać bon nawet na 120 proc. ceny anulowanej wycieczki, lub zrezygnować. Wówczas na zwrot pieniędzy trzeba będzie czekać do 194 dni od momentu odstąpienia od umowy. OSAT przypomina, że pieniądze klientów są chronione w każdym przypadku na podstawie gwarancji ubezpieczeniowych lub bankowych zawieranych przez organizatorów na wypadek ogłoszenia niewypłacalności oraz przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. MG
Informacje zebrane zostały tutaj.
2020-04-07 12:35:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»