POWRÓT DO DZIAŁALNOŚCI OPERACYJNEJ
Flixbus uruchamia część połączeń
28 maja autobusy Flixbusa ponownie wyjadą
na drogi. W częściowo przywróconej siatce połączeń pojawi się 14 miast w Polsce, 19 w Niemczech i 1 w Holandii. Wśród głównych kierunków znajdą się Warszawa, Wrocław, Kraków, Katowice, Zakopane, Poznań, Kielce, Rzeszów, Przemyśl, Berlin, Hamburg, anower, Brema, Dortmund, Drezno, Bonn i Amsterdam.
Jak mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający Flixbusa w Polsce, przez dwa lata firma zbudowała siatkę połączeń, w której znalazło się ponad 240 kierunków w 12 krajach. Ponad 160 z nich to miasta i miasteczka w Polsce, a ponad 80 to przystanki zagranicą. Epidemia wywołana koronawirusem zatrzymała ten rozwój, po świętach wielkanocnych trzeba było zawiesić praktycznie wszystkie połączenia za wyjątkiem trasy Szczecin-Berlin. Od połowy marca zarząd dyskutował wewnętrznie oraz ze swoimi partnerami nad przywróceniem działalności. Pod uwagę brane były obostrzenia w poszczególnych krajach – np. w Polsce zajętych może być tylko 50 proc. miejsc w autokarze – takie restrykcje nie obowiązują natomiast w Niemczech, kolejna kwestia to obostrzenia na granicach, obowiązek odbywania kwarantanny – tu przepisy również nie są takie same dla wszystkich krajów, trzeci obszar to zasady odmrażania gospodarek w poszczególnych krajach, jako czwarte kryterium Michał Leman wskazuje zachowania konsumenckie, czyli gotowość klientów do powrotu do zwyczajów sprzed pandemii.
Jak tłumaczy Konrad Bąbliński, dyrektor ds. bezpieczeństwa we Flixbusie, firma opracowała też szczegółowy system bezpieczeństwa, który obejmuje kompleksową dezynfekcję autokarów po podróży, częściową na wybranych dworcach, regularne przewietrzanie, częstszą wymianę filtrów klimatyzacji, zapewnienie środków ochrony osobistej dla kierowców, szkolenia dla pracowników przez platformę elearningową i filmy instruktażowe. Z kolei pasażerowie będą musieli mieć w czasie jazdy zasłonięte usta i nos. Wejście na pokład autokaru i załadunek bagaży będzie prowadzony pod nadzorem personelu. Czasowo zamknięte zostaną toalety, w zamian pojawią się dodatkowe przystanki na trasach. To, w jaki sposób wytyczne są realizowane, sprawdzać będą koordynatorzy, asystenci z punktów stacjonarnych oraz tajemniczy klienci.
Michał Leman zapewnia, że wszyscy partnerzy Flixbusa są gotowi do wznowienia działalności, a żaden z nich nie zawiesił działalności, ani nie ogłosił bankructwa. Na pytanie o koszt biletów po wznowieniu tras mówi, że nie da się uciec od praw ekonomii, a ceny biletów będą kształtowały się dynamicznie tak, jak było to do tej pory. MG
2020-05-25 13:48:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»