29 grudnia odbyła się wideokonferencja prasowa podsumowująca projekt „Roztocze – tutaj naturalnie odpoczywam” realizowany przez Lubelską ROT we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Woj. Lubelskiego i Urzędem Marszałkowskim Woj. Podkarpackiego, a dofinansowany przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.
- Strategia kreacji wdrożenia i rozwoju marki Roztocze na lata 2021 – 2026 to (…) historyczny dokument dla regionu Roztocza, ponieważ nigdy ani władze woj. lubelskiego, ani podkarpackiego nie podjęły się stworzenia spójnej marki turystycznej Roztocza – wyjaśniał wicemarszałek woj. lubelskiego, Michał Mulawa. Dodał, że dokument przyczyni się do prowadzenia spójnych działań promocyjnych i marketingowych, wykreowanie Roztocza jako destynacji turystycznej, a przez to zachęci turystów do odwiedzenia tego obszaru, i inwestorów do podejmowania tu inwestycji, co w konsekwencji przyczyni się do budowania stabilnej gospodarki lokalnej na obszarze Roztocza.
To dlatego głównym celem projektu było nie tylko opracowanie strategii kreacji, wdrożenia i rozwoju marki Roztocze, również budowanie platformy współpracy między podmiotami branży turystycznej, samorządami.
W ramach projektu przeprowadzono certyfikację obiektów noclegowych, agroturystycznych, gastronomicznych, także atrakcji turystycznych zlokalizowanych na terenie Roztocza (w obydwu województwach), które jako „miejsca marki Roztocze” mają się przyczynić do popularyzacji tego obszaru geograficznego wśród turystów. Kapituła Certyfikacyjna przyznała 60 certyfikatów, z czego 30 powędrowało do atrakcji turystycznych. Certyfikowane obiekty zostaną oznakowane specjalnymi tabliczkami, będą też promowane w mediach społecznościowych, na stronie dedykowanej Roztoczu: roztoczetravel.pl i w wydawnictwach promujących markę Roztocze, które powstały w ramach projektu.
W przyszłym roku, kiedy tylko pozwoli na to sytuacja epidemiczna w kraju, ruszą kampanie promocyjne promujące Roztocze wśród turystów. MO