Google uruchomił kolejne narzędzia, które mają pomóc firmom z branży turystycznej docierać z informacjami do potencjalnych klientów. Dotyczą wyszukiwania atrakcji i wycieczek i prezentacji hoteli, które stawiają na zrównoważony rozwój.
Kiedy internauci będą wyszukiwać atrakcje, Google pokaże od razu linki do rezerwacji biletów i inne dostępne opcje. Partnerzy nie będą w związku z tym ponosić żadnych kosztów, podobnie jak dzieje się to przy rezerwacji hoteli. Ta funkcja dostępna jest na całym świecie w j. angielskim.
Kolejna kwestia to wyróżnienie działań hoteli, które stawiają na zrównoważony rozwój. Z analiz wyszukiwarki wynika, że użytkownicy przykładają do tej kwestii coraz większą wagę. Od 2004 roku systematycznie rośnie na przykład wyszukiwanie po frazie „eko hotel”, dlatego teraz przy informacjach o obiektach prezentowanych na stronie google.com/travel obok nazwy wyświetlana będzie lista dobrych praktyk na rzecz ochrony środowiska, które podejmują. Znajdzie się tam również plakietka certyfikatu ekologicznego.
Google poinformował też, że przystąpił jako członek-założyciel do koalicji turystycznej Travalyst Coalition, której celem jest opracowanie globalnego, otwartego modelu obliczania i prezentowania danych o emisji dwutlenku węgla podczas podróży lotniczych i stworzenie analogicznych standardów dla hoteli. Do organizacji należą też Booking.com, Skyscanner, Trip.com, Tripadvisor i Visa. Na czele koalicji stoi książę Harry (książę Sussexu). MG