SONDA - odpowiada Paulina Kryszko
Czy wyjazdy zimowe dla młodzieży sprzedały się lepiej niż w zeszłym roku?
NIE Muszę powiedzieć, że jeśli chodzi o sprzedaż młodzieżówki zimowej, to nie było żadnej rewelacji. Rynek trochę przystopował. Zauważyłam też dosyć silną tendencję w zachowaniu klientów: są zdecydowanie bardziej ostrożni niż wcześniej.
Sądzę, że to dlatego, że nadal zmagamy się ze skutkami kryzysu. Pomijając konsekwencje gospodarcze, które mają też odzwierciedlenie w budżetach gospodarstw domowych, trzeba pamiętać także o psychologicznym aspekcie kryzysu. Ludzie boją się wydawać pieniądze na wyjazdy. Jeżeli już decydują się gdzieś pojechać, to raczej latem. Wyjazd zimowy jest pierwszym, z którego zrezygnują w przypadku trudności finansowych. Poza tym ceny rosną z roku na rok, droższe są skipassy, sprzęt. Nie są to może dramatyczne zmiany, ale sądzę, że dodatkowo zniechęcają potencjalnych klientów. Chociaż muszę przyznać, że nadal liczymy, że w ostatniej chwili przybędzie jeszcze trochę turystów. Może zobaczą, że z pieniędzmi wcale nie jest tak źle, i kupią u nas wyjazd.
Paulina Kryszko, specjalista ds. turystyki, Tourclub, Szczecin
2011-01-26 09:04:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»