Więcej ochrony dla klientów linii lotniczych w USA
Amerykański Sekretarz Transportu, Ray LaHood ogłosił nowe regulacje dotyczące przewozu pasażerów lotniczych.
Ich prawa muszą być jeszcze bardziej respektowane niż dotychczas.
Nowe przepisy, które obowiązują od końca kwietnia, to nowelizacja
zasad ochrony pasażerów lotniczych wydanych przez Departament Transportu w grudniu 2009 r., które dotąd odnosiły się do problemu opóźnień startów skutkujących zbyt długim postojem samolotów na pasie startowym z pasażerami.
– Pasażerowie mają prawo być traktowani sprawiedliwie – mówi LaHood. – To oczywiste, że jeśli linia lotnicza zgubi twój bagaż lub nie przyjmie cię na pokład z powodu overbookingu, musi ci tę szkodę wynagrodzić. Dodatkowa ochrona klientów, którą obecnie wprowadzamy, ma zapewnić, że będą oni traktowani z należnym im szacunkiem – dodaje LaHood. Linie lotnicze są od dziś zobowiązane m.in. do zwrócenia kwoty pobieranej za przewóz bagażu, jeżeli zostanie on zagubiony, ponadto muszą wprowadzić ten sam limit i opłaty za niego na wszystkie segmenty lotu, nawet jeśli podróż realizowana jest przez innego przewoźnika w ramach umowy code-share. Linie lotnicze oraz agenci mają obowiązek ujawnić wszystkie koszty dodatkowe, takie jak opłaty za bagaż, posiłki oraz koszty rezygnacji lub zmiany rezerwacji. Klienci będą mieli prawo do uzyskania rekompensaty w wysokości dwukrotnej wartości biletu lotniczego – max. 650 dolarów w przypadku krótkiego opóźnienia lotu oraz czterokrotności ceny biletu – max. 1300 dolarów, jeśli opóźnienie lotu będzie znaczące.
Nowe regulacje dotyczą także konieczności zapewnienia odpowiedniego serwisu dla pasażerów, którzy pozostają
w samolocie stojącym na pasie startowym. Jeśli opóźnienie startu wyniesie ponad dwie godziny, linie muszą
uruchomić toalety, poczęstować pasażerów napojami oraz przekąskami,
a w razie konieczności zadbać także o pomoc medyczną.
Marzena German
2011-06-13 16:55:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»