Gdynia promuje się kulturalnie
Miasto próbuje zerwać z nieciekawym stereotypem. Stawia na walkę o pozycję turystyczną poprzez promocję wydarzeń kulturalnych.
Na prezentację oferty letnich wydarzeń kulturalnych urząd miasta Gdyni, obchodzącej w tym roku 58-lecie nadania praw miejskich, wybrał Pałac w Wilanowie. Całkowicie świadomie, bowiem Gdynię i królewską rezydencję łączy wiele historycznych związków. W Orłowie leży zabytkowy zespół parkowo-pałacowy Kolibki, gdzie król Jan III Sobieski miał zwyczaj spędzać swoje letnie wczasy.
W głowie przeciętnego Polaka do niedawna pokutowało przekonanie, że Gdynia nie jest zbyt atrakcyjna, dlatego władze promują ją jako miejsce
z charakterem, nowoczesne i wygodne. – Chcemy pokazać, że Gdynia to otwarte, dynamiczne miasto z temperamentem – zachęcał na konferencji prezydent Wojciech Szczurek. I rzeczywiście jej postrzeganie przez osoby z zewnątrz w ostatnich latach bardzo się poprawiło. Każdego dnia przypływa tu na statkach wycieczkowych ponad 100 tys. ludzi – komentuje Joanna Grajter z Urzędu Miasta Gdyni.
Joanna Morawska
2011-07-07 16:32:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»