UE chce pomóc branży turystycznej
Od lat branża próbuje zapobiegać spadkom dochodów związanym z sezonowością turystyki. W tym celu zarówno kraje, jak i pojedyncze firmy podejmują różne działania, nakierowane głównie na te grupy klientów, którzy mogą swobodnie podróżować poza wakacyjnym szczytem.
Niczym nowym nie są przecenione propozycje wyjazdów dla seniorów, czy znaczne rabaty na bilety lotnicze. Problem sezonowości turystyki dostrzegła ostatnio także Bruksela. Jak donosi agencja dpa, Komisja Europejska zaproponowała w początkach czerwca podjęcie działań mających na celu zwiększenie wymiany turystycznej między krajami europejskimi a Ameryką Południową. Pomysł już znalazł się w fazie realizacji – 1 czerwca podpisany został list intencyjny pomiędzy rządami kilku krajów Starego Kontynentu, liniami lotniczymi oraz przedstawicielami branży turystycznej. Celem tego porozumienia jest przeprowadzenie kampanii reklamowych zarówno w Europie, jak i w Chile, Argentynie oraz Brazylii, które mają skłonić do wyjazdu na urlop na inny kontynent łącznie ok. 50 tys. dodatkowych klientów. – Jesteśmy zobowiązani wspierać Europę jako region wakacyjny oraz podejmować współpracę z krajami o wysokim potencjale turystycznym – powiedział Antonio Tajani, komisarz UE z Brukseli. Zgodnie z umową na Stary Kontynent ma przyjechać między październikiem 2012 a marcem 2013 ok. 25 tys. mieszkańców Ameryki Południowej. Ta sama liczba Europejczyków oczekiwana jest w krajach kontynentu południowoamerykańskiego w okresie maj-październik 2013. Jeśli plan się powiedzie, Komisja Europejska rozszerzy swoją działalność na inne, międzynarodowe rynki turystyczne. Dotąd list intencyjny podpisały rządy Francji, Włoch, Litwy oraz Hiszpanii. MG
2011-07-18 17:00:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»