Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Linie lotnicze tracą miliony

Straty w tej skali – spowodowane oszustwami i wyłudzeniami – odnotowuje każdy przewoźnik. Największe zagrożenie stanowią transakcje realizowane z użyciem kart kredytowych, wykorzystywanych m.in. przy rezerwacji biletów online.

Ryzyko nadużyć oraz sposoby radzenia sobie z nimi można podzielić na cztery obszary. Pierwszy z nich to podejście samych linii lotniczych do problemu wyłudzeń. Analizy wykazują, że przewoźnicy w wielu przypadkach nie kontrolują nawet, czy ich pracownicy nie sięgają do systemu, by uzyskać dane klientów pochodzące z kart kredytowych. Drugi obszar rodzący zagrożenie stanowią problemy natury technologicznej. Raport opracowany przez Deloitte wskazuje, że systemy wielu przewoźników nie są odporne na nadużycia, a ponad połowa badanych przyznała, że nie posiada żadnych rozwiązań technologicznych umożliwiających wykrywanie i śledzenie prób wyłudzania biletów lotniczych. Trzecie miejsce wśród zagrożeń zajmuje zarządzanie informacją.
Linie lotnicze muszą rozwinąć odpowiedni system komunikacji, by wiedzieć, co dzieje się w ich własnym przedsiębiorstwie, ale także nauczyć się wykorzystywać zebrane informacje. Dobrym rozwiązaniem mogłoby być dzielenie się z innymi przedstawicielami branży informacjami na temat znanych oszustów, pojawiających się trendów w wyłudzaniu biletów lotniczych oraz podejrzanych aktywności. Ostatnia kwestia to zasoby ludzkie. Zatrudnianie pracowników o odpowiednich kwalifikacjach oraz ich szkolenie jest jednym z głównych problemów przewoźników. Tylko 50 proc. ankietowanych przyznało, że uczy regularnie w jaki sposób wykrywać podejrzane zachowania klientów. W przypadku zasobów ludzkich niewykorzystaną okazją wydaje się być także brak systemu nagradzania pracowników, którzy zauważą próby wyłudzeń. Wprowadzenie nagród
z pewnością zmotywowałoby załogę do baczniejszego analizowania zachowań pasażerów rezerwujących loty. Raport szacuje średnie straty, wynikające
z oszustw na poziomie 2,4 mln dolarów dla każdej z badanych linii. Dla wielu przewoźników kwota ta wkalkulowana jest w ryzyko, z jakim związane jest otwarcie się na nowe kanały dystrybucji, do których należy m.in. sprzedaż online. Dla innych jednak niemożność uporania się z wyłudzeniami i oszustwami może stanowić przyczynę dużych problemów i bankructwa. MG 

Deloitte Airline Freaud Report 2010.pdf

2011-07-19 14:40:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter