Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Mazowsze kreuje jednolitą markę

O tym, że Mazowsze to dobre miejsce na weekendowy odpoczynek, przekonać ma potencjalnych turystów kampania reklamowa, organizowana przez samorząd województwa. Akcja ruszyła w początkach sierpnia, a w jej ramach na terenie całego województwa pojawiło się 300 bilbordów. W inicjatywę włączono także radio, prasę i telewizję.

Akcja promująca region została skierowana do jego mieszkańców. Celem kampanii jest wykreowanie jednolitej marki turystycznej województwa. Zachętą do wycieczek ma być mała odległość między atrakcjami a miejscem zamieszkania.
– Większość z nas kojarzy Mazowsze z dużym potencjałem gospodarczym i naukowym. Jednak mało kto wie, że może pochwalić się ono bogatą ofertą turystyczną, a wiele wspaniałych atrakcji jest bardzo blisko – mówi Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego. – Mamy 7 tys. km w większości nieuregulowanych rzek, 16 dużych jezior, 800 tys. ha przepięknych lasów i ponad 100 muzeów na najwyższym europejskim poziomie
– a wszystko to na wyciągnięcie ręki. Mazowsze to zatem doskonała propozycja dla wszystkich zabieganych i zapracowanych – wymienia Struzik.
Kampania wystartowała na początku sierpnia, w czasie, kiedy Polacy wracają z dłuższych urlopów. Autorzy akcji argumentują, że turysta powracający z wakacji ma ochotę jeszcze wykorzystać na odpoczynek ostatnie ciepłe, letnie weekendy, które może spędzić z rodziną na łonie przyrody. Po urlopie nie dysponuje on już zbyt dużym budżetem, zazwyczaj nie może pozwolić sobie na kolejny dłuższy wyjazd. Rozwiązaniem problemu ma być weekendowa oferta turystyczna Mazowsza. Organizatorzy kampanii chcą pokazać, że najbliższa, często nieznana i niedoceniania okolica może być ciekawą alternatywą dla wypoczynkowego wyjazdu poza region.
Billboardy reklamujące ofertę turystyczną Mazowsza pojawiły się
w Warszawie i innych miastach regionu. Prezentowana na nich kreacja wizualna odwołuje się do pomysłu wypoczynku blisko domu. Idea przekazu, pokazana na dzielonych nośnikach oraz sąsiadujących ze sobą dwóch tablicach, bazuje na kontrastowym zestawieniu miasta, czyli zabiegania i codzienności oraz natury, odpoczynku. Celem takiego doboru nośników było zobrazowanie niewielkiego dystansu dzielącego zatłoczone miasto od miejsc, w których można wypoczywać.
Kampania jest realizowana w okresie od 1 do 31 sierpnia, swoim zasięgiem obejmuje całe Mazowsze. W jej ramach pojawiają się akcje wykorzystujące standardową oraz niestandardową reklamę, a także działania public relations.
Kampania odbywa się dzięki pozyskaniu na ten cel środków unijnych
w ramach RPO WM. „Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd” to część projektu pn. „Kreowanie wizerunku turystycznej marki Mazowsze”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013 (priorytet VI – Wykorzystanie walorów naturalnych i kulturowych dla rozwoju turystyki i rekreacji, działanie 6.2 – Turystyka). Partnerem projektu jest Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna. MG



Dossier :
Kampania „Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd”
Mediaplan obejmuje ekspozycję materiałów na 300 dwunastometrowych tablicach, 240 emisji spotów w TVP 3, z czego 75 proc. w prime timie, 135 publikacji
w dziennikach, tygodnikach, dwutygodnikach i prasie regionalnej, ponad 1100 emisji spotów radiowych, 60 mln odsłon w internecie (portale ogólnopolskie (geotargetowane), lokalne i społecznościowe), nie zabraknie też imprez plenerowych oraz konferencji poświęconej budowaniu oferty turystycznej Mazowsza.
Jednym z zaplanowanych eventów jest otwarcie sezonu weekendowego, które odbędzie się 20 – 21 sierpnia b.r. w Pułtusku. Miesięczną kampanię zwieńczy Sejmik Turystyczny (listopad). Koszt wszystkich działań wynosi 1,7 mln zł.

2011-08-23 16:52:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter