Agenci oczekują wysokiej jakości
Origami System przeprowadziło badania na grupie 220 agentów turystycznych. Zapytani o opinię na temat touroperatorów i obsługi oferowanej agencjom za najlepsze biuro uznali lidera polskiego rynku – Itakę.
Głównym celem badania było poznanie opinii agentów o barierach w sprzedaży usług turystycznych w tym sezonie oraz oceny jakości obsługi klienta w całym procesie sprzedaży i korzystania z usług biur podróży w Polsce. Uczestnicy badania to losowo wybrana grupa 220 agentów należących do sieci Origami.
Według agentów klientów martwią przede wszystkim zamieszki oraz niepewna sytuacja gospodarcza w Polsce i za granicą. Na drugim miejscu znalazły się bankructwa biur podróży. Wśród innych obaw w czołówce pojawiły się podwyżki cen, zbyt pozytywne opisy oferty, katastrofy związane ze zjawiskami przyrodniczymi. Okazało się też, że sami agenci boją się mniej więcej tego samego. Dodają jedynie odpowiedź „brak klientów” (15 proc.).
Agenci mieli też szansę wejść w skórę touroperatora. Zapytani, czym zachęciliby klientów, gdyby wcielili się w jego rolę, odpowiadali przede wszystkim, że postawiliby na podniesienie standardu oferowanych obiektów oraz poprawę jakości obsługi. Poza tym zdecydowaliby się na reklamę, gadżety promocyjne, dodatkowe bonusy i atrakcje oraz podniesienie kwalifikacji rezydentów. Jednocześnie, zapytani o to, co zachęciłoby ich do sprzedaży ofert touroperatorów, bardzo często wskazywali obniżkę cen. Agenci przyjęli punkt widzenia Sławomira Szulca, dyrektora generalnego GTI Travel Poland. – Jeżeli tego lata z powodu różnych okoliczności firmy branży turystycznej wejdą w wojnę cenową, czyli maksymalne obniżanie wartości ofert , to powstaje pytanie, co będzie trzeba zrobić w kolejnym sezonie, żeby klient zechciał cokolwiek kupić – mówił na początku tego sezonu Sławomir Szulc. – Co prawda zasada „cena czyni cuda” ciągle obowiązuje i pewnie zawsze będzie ważna, ale myślę, że zdrowiej dla całego rynku jest kłaść raczej nacisk na jakość oferty i umiejętności sprzedawców niż na zbijanie poziomu cen – dodał. MZ
Badanie realizowane w ramach działań Instytutu Rozwoju Kadr w Turystyce Origami. „Wiadomości Turystyczne” objęły je patronatem
2011-09-01 16:44:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»