W ramach AirLuggage podróżujący automatycznie, w ciągu kilku dni dostają odszkodowanie w przypadku zagubienia, opóźnienia lub uszkodzenia ich bagażu. Jest ono wypłacane niezależnie od rekompensaty, którą pasażerowie otrzymują od linii lotniczych w związku z opóźnionym lub odwołanym lotem.
Za każdą sztukę bagażu rejestrowanego, który zostanie zgubiony lub przewieziony na miejsce z opóźnieniem, pasażer otrzyma 150 euro, ubezpieczyć można maksymalnie 4 sztuki. Pieniądze trafiają na konto w ciągu pięciu dni roboczych, co ważne, podróżny nie musi tłumaczyć, co znajdowało się w walizce – wystarczy że poda numer raportu, który otrzymają w punkcie zgłaszania zagubionego bagażu.
Z nowego ubezpieczenia mogą korzystać posiadacze pakietu AirHelp Plus Complete, którego roczny koszt został teraz obniżony do 49,99 euro.
Wprowadzone niedawno ubezpieczenie AirHelp Plus jest dodatkową rekompensatą dla podróżujących za niedogodności. W sytuacji, jeśli jakikolwiek lot w ramach podróży jest opóźniony o ponad trzy godziny lub odwołany (na mniej niż siedem dni przed odlotem) bądź też przekierowany, podróżujący z ubezpieczeniem AirPayout, automatycznie w ciągu pięciu dni roboczych otrzymują 100 euro. Jednocześnie, nadal mają prawo ubiegać się o pełną kwotę odszkodowania wynikającą z zakłóceń lotów, zgodnie z obowiązującymi regulacjami (Rozporządzenie WE nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego I Rady).
Ze statystyk AirHelp wynika, że w pierwszym półroczu zakłócenia lotnicze utrudniły podróż ponad 1,55 mln pasażerów startującym z polskich lotnisk. 45 tys. z nich musiało zmienić swoje plany, ponieważ ich loty zostały anulowane. Ponad 106 tys. pasażerów, których dotknęły lotnicze zakłócenia – zgodnie z europejskim prawem – może domagać się rekompensaty. MG