Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Polacy to w dużej mierze domatorzy

Turyści, podobnie jak klienci innych branż, dzielą się na różne typy. Ich rozpoznanie jest kluczem do udanej promocji wśród pożądanej grupy docelowej.

Zbadania Payback Consumer Monitor wynika, że mimo istnienia różnych rodzajów turystów, większość Polaków lubi spędzać urlop w domu lub podróżować na własną rękę. 

Dwa typy polskich klientów
Wyniki badania Payback Consumer Monitor pokazały, że polskie społeczeństwo można podzielić na dwa segmenty – nowoczesny i konserwatywny. – W każdym z tych dwóch segmentów rysują się trzy grupy. Dynamiczni z kasą, eleganccy z klasą, życiowi optymiści to grupa nowoczesnych Polaków. W segmencie konserwatywnym znaleźli się praktyczni konformiści, oszczędni z aspiracjami oraz tradycyjni domatorzy. Każdy z typów jest inny i czym innym się kieruje w kwestii spędzania wolnego czasu i planowania urlopu – komentuje Marcin Drzewiecki, dyrektor marketingu Loyalty Partner Polska. W segmencie Polaków tradycyjnych plasują się przede wszystkim osoby starsze i mniej zamożne. Od bliskich czerpią informacje o tym, gdzie i jak spędzać urlop. Należący tu praktyczni konformiści w przeważającej części spędzają urlop w domu. 

Młodzi wolą być samodzielni
Raport pokazuje, że 55 proc. Polaków urlop spędza w domu, prawie co trzeci z nas wybiera na wakacje własny kraj, przy czym 28 proc. organizuje wyjazd na własną rękę, 26 proc. odwiedza w tym czasie rodzinę, a prawie 15 proc. spędza czas wolny na działce. Na zagraniczne wojaże organizowane przez biura podróży decyduje się zaledwie 7 proc. badanych, a 6 proc. taki wyjazd organizuje samodzielnie. Na zorganizowany przez siebie urlop wyjeżdżają osoby młode, w wieku 26-35 lat, a nawet jeszcze młodsze (18-25 lat). Ta forma wypoczynku popularna jest wśród mieszkańców dużych miast, legitymujących się wyższym wykształceniem, o dochodzie na rodzinę przekraczającym 4 tys. zł miesięcznie. Starsi w wieku 55+, emeryci, renciści i osoby o wykształceniu zawodowym, które nie chcą spędzać wakacji w domu, chętnie wyjeżdżają na urlop do rodziny. 

Co zrobić z wolnym czasem?
Urlop spędzony w domu Polacy wykorzystują na różne sposoby. Najczęściej respondenci wymieniali oglądanie telewizji (51 proc.), spędzanie czasu z rodziną (41 proc.) i przyjaciółmi (35 proc.) oraz spacery i pracę na działce (28 proc.). Z oferty kulturalnej miast obejmującej wyjścia do kina, muzeum, czy na wystawę korzysta jedynie 2 proc. Polaków. Ci, którzy decydują się na spędzanie czasu z rodziną, to głównie osoby w wieku 36-45 lat, zamożne, z dochodem na rodzinę przekraczającym 4 tys. zł miesięcznie. Młodzi (18 do 35 lat) nad oglądanie telewizji przedkładają spotkania z przyjaciółmi. Mieszczuchy najchętniej wypoczywają, spacerując lub wybierając działkę. Kiedy jednak Polak zdecyduje się na wyjazd, o poradę pyta zazwyczaj znajomego lub rodzinę (50 proc. wskazań). Młodzież (18-25 lat) sięga też chętnie do internetu (47 proc. wskazań), ten sposób wyszukiwania informacji dotyczy również osób z wyższym wykształceniem (42 proc.), często studentów (41 proc.). Prasa to drugie, po rodzinie, źródło wiadomości o ofertach wakacyjnych, z którego korzystają osoby bezrobotne (30 proc.). W biurach podróży ofert szukają osoby z wyższym wykształceniem (30 proc.), zamożne, z dochodem na rodzinę przekraczającym 4 tys. zł miesięcznie (23 proc.), mieszkańcy największych miast w kraju (22 proc.). MG


Analizy Payback Business Monitor prowadzone na grupie N=755, jesienią 2010 r. metodą PAPI (wywiady bezpośrednie).

2011-09-14 16:56:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter