W 2019 roku segment turystyki zakupowej wyceniany był na 178 mld dol., co przekłada się na 6 proc. całkowitej wartości sektora turystyki i podróży na świecie. W niektórych regionach jego udział wynosił nawet 15 proc. Tymczasem branża niewiele o nim wie, ale problemem zajęła się już WTTC.
Światowa Rada Podróży i Turystyki (WTTC) wydała raport dotyczący turystyki zakupowej. Można z niego dowiedzieć się więcej o zwyczajach takich podróżnych, ale też gdzie znajdują się duże centra zakupowe położone poza miastami, analiza dotyka również kwestii zrównoważonego rozwoju w handlu. To również materiał, który wskazuje na potencjał rozwojowy zarówno dla kierunków jak i przedsiębiorców.
Jak wynika z raportu, segment zaczął odbudowywać się po pandemii w 2021 roku, głównie w Amerykach i Europie. Wyniki były wyższe niż przed 2019 rokiem, co pokazuje potencjał rozwojowy tego segmentu. Jak czytamy w informacji prasowej WTTC, zakupy nie są już tylko rozrywką, ale podstawą przy podejmowaniu decyzji wyjazdowych, poprawią atrakcyjność kierunków, zwiększają przypływ walut, są też istotne dla lokalnych marek i producentów. MG