Booking.com współpracuje z niemieckim Dertourem – marką należącą do DER Touristik, w zakresie tworzenia pakietów turystycznych. Oferta dostępna jest na razie tylko w Niemczech.
Booking.com pakietowaniem dynamicznym zajmuje się już od kilkunastu miesięcy, a jak mówi Glenn Fogel, prezes Booking Holdings, ten segment działalności ma być mocniej rozwijany w przyszłości. Przy sprzedaży biletów lotniczych firma współpracuje ze skandynawskim eTraveli – portal ten chce przejąć, ale na razie nie uzyskała na to zgody Komisji Europejskiej.
Wspomniane pakiety, na które składa się przelot i zakwaterowanie, tworzone są w ramach współpracy z Lastminute.com – kiedy kliknie się na ten rodzaj oferty z poziomu polskiej wersji strony, przy sekcji z wynikami pojawia się informacja na ten temat. Jednak, jak twierdzi niemiecki portal branżowy FVW, przy tamtejszej wersji strony i przy wybranych przeglądarkach klient otrzymuje komunikat, że pakiety tworzone są we współpracy z Dertourem. W ramach usługi zamówić można przelot, transfery oraz pobyty hotelowe, w tym w markach własnych DER Touristik – Sentido, Aldianie i Cooee. DER Touristik wyjaśnia, że na razie chodzi o testy i pogłębienie współpracy z Bookingiem. MG