W październiku branża turystyczna spotka się na 22. edycji Targów Regionów i Produktów Turystycznych – Tour Salon.
Tegoroczna edycja poznańskich targów przyciągnie wystawców z całego świata, w tym po raz pierwszy swoją ofertę zaprezentują takie kraje jak Japonia oraz biura podróży z Chin, Kenii i Jordanii. Swoje miejsce będzie miało także włoskie miasto Asyż. – Największe stoiska zajmie Hiszpania i przedstawicielstwo Czech – Czech Turism – mówi Anna Myślak, dyrektor projektu Tour Salon. Jednak w dużej mierze hale wystawiennicze zdominuje Maroko – kraj partnerski tegorocznej edycji. Państwo Afryki Północnej podczas spotkań biznesowych zaprasza wszystkich zainteresowanych, którzy chcieliby zasięgnąć informacji o ofercie turysycznej. Na 22. edycji targów nie zabraknie silnego akcentu promocyjnego naszych zachodnich sąsiadów. Swoją ofertę będą prezentować niemieckie linie lotnicze i Dolna Saksonia. Ponadto swoje stoisko będzie mieć organizacja Visit Berlin.
Zachodniopomorskie – region partnerski
W tym roku województwo zachodniopomorskie będzie miało szansę na szczególną formę promocji w Poznaniu. Zaprezentuje się jako Region Partnerski. Podczas targów promowane będą atrakcje regionu, a w tym oferta aktywnego wypoczynku. W Zachodniopomorskie można pojechać, aby uprawiać żeglarstwo, windsurfing, spływy kajakowe, wędrówki piesze i rowerowe, łowiectwo. Dodatkowo region oferuje ofertę paralotniarstwa, skoków spadochronowych. Jest to też europejska stolica nordic walking, jednocześnie znajduje się tam najdłuższy w Europie wyciąg do nart wodnych.
Szeroki wachlarz oferty edukacyjnej
Bogata oferta destynacji z całego świata i polskich regionów nie wpłynie na zmniejszenie oferty edukacyjnej, a wręcz przeciwnie. Po ubiegłorocznym sukcesie prelekcji „Jak skutecznie stracić klienta w turystyce” Sławek Rajch ponownie podzieli się swoją wiedzą i zaprezentuje wykład dotyczący najbardziej aktualnych trendów w internecie w specjalnie przygotowanej prelekcji: „Irytacja w turystyce. Zakupy grupowe i social media – rozczarowania i niedostatki”. – W dobie zachwytów nad nową erą kupowania i w czasie peanów na cześć fanpejdża powróćmy na chwilę do klasyki. Stary podział na zadowolenie i niezadowolenie zostanie przywołany w kontekście sprzedażowym budowania relacji z klientem – mówi Anna Myślak.
E-marketing w najnowszej odsłonie
W trakcie targów zostanie zorganizowana ogólnopolska konferencja marketingowa Travel 2.0. – Wśród prelegentów znajdą się blogerzy, konsultanci z zakresu SEO i pozycjonowania, specjaliści od e-mail marketingu, facebook i social media marketingu oraz web usability, którzy na co dzień doradzają markom i serwisom turystycznym – rekomenduje Anna Myślak. Podczas spotkania eksperci pokażą przykłady efektywnych kampanii marketingowych w branży travel, opowiedzą, jak skutecznie optymalizować serwis pod kątem wyszukiwarek, jak wykorzystywać społeczności internetowe w komunikacji marketingowej, a także jak tworzyć efektywne kampanie e-mailingowe. Konferencja będzie miała także charakter praktyczny,
drugiego dnia zostaną zorganizowane praktyczne warsztaty dla przedstawicieli obiektów noclegowych, biur podróży i firm turystycznych. Wydarzeniu będzie towarzyszyć przegląd stron internetowych Dobra Strona Turystyki, podczas niego eksperci wyróżnią najbardziej interesujące serwisy turystyczne 2011 roku. MAK
DOSSIER
Targi Regionów i Produktów Turystycznych "Tour Salon"
Terminy: 19-22 października 2011
Godziny otwarcia: 19-21.10.2011 10.00-18.00,
22.10.2011 - 10.00-15.00
Więcej informacji;
www.tour-salon.pl