Wydarzenie „Andaluzja Picassa” zorganizowały Biuro Radcy ds. Turystyki Ambasady Hiszpanii w Warszawie i Turismo Andaluz. W spotkaniu, które odbyło się 30 października, wzięło udział blisko stu przedstawicieli branży turystycznej i mediów.
Spotkanie swoją obecnością uświetnili ambasador Hiszpanii w Polsce, Ramiro Fernández Bachiller, radca ds. turystyki Ambasady Hiszpanii Claudio Andrade oraz szefowa Departamentu Turystyki Andaluzji Fátima Blanco. W dalszej części goście mogli wziąć udział w prywatnym oprowadzaniu po wystawie „Picasso”, na której przedstawiono bogaty wybór linorytów, litografii oraz ceramiki wielkiego artysty. Goście mogli także podziwiać pokaz flamenco i spróbować andaluzyjskich tapas oraz wina przy akompaniamencie hiszpańskiej muzyki gitarowej na żywo.
Wystawa, będąca efektem współpracy Muzeum Narodowego w Warszawie i Museo Casa Natal Picasso w Maladze, została zorganizowana z okazji 50. rocznicy śmierci artysty i jest sponsorowana przez Turespaña za pośrednictwem Hiszpańskiego Biura Turystyki w Warszawie. Wystawa będzie dostępna dla publiczności do 14 stycznia 2024 r.
Jak wynika z badania FRONTUR, przygotowanego przez Narodowy Instytut Statystyczny, od stycznia do sierpnia br. Andaluzja przyjęła łącznie 195 707 podróżnych z Polski, o 67,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. W bieżącym sezonie zimowym Polscy turyści będą mieli do dyspozycji 46 bezpośrednich tygodniowych lotów do Andaluzji, a konkretnie do miast Malaga i Sewilla, z siedmiu polskich lotnisk. MG