Popyt na unikalne, autentyczne i spersonalizowane doświadczenia rośnie, wynika z raportu opublikowanego przez londyńskie targi WTM. W porównaniu z 2019 rokiem takie aktywności jak wellness, wypoczynek na łonie przyrody czy turystyka kulinarna cieszą się zainteresowaniem o 10 proc. wyższym.
Badanie zostało przeprowadzone we współpracy z Oxford Economics, znaleźć w nim można również dane firmy analityczne Mabrian. Wynika z niego ponadto, że ludzie szukają okazji, by znów się spotkać i wspólnie doświadczać, bo na co dzień żyją w bardzo cyfrowym świecie.
Kolejny wniosek jest taki, że zmiany klimatyczne zaczynają odgrywać coraz większą rolę przy podejmowaniu decyzji o wyjeździe. Widać to chociażby w przypadku Europy, gdzie latem panowały ekstremalnie wysokie temperatury.
Kryzys klimatyczny może także sprawić, że ludzie będą rzadziej wybierać się do dalekich krajów, ale swoje pobyty tam wydłużą, z drugiej strony należy spodziewać się więcej krótszych, za to bardziej lokalnych wypadów. Autorzy raportu zauważają ponadto, że rośnie zainteresowanie wolontariatem i poznawaniem lokalnych społeczności. MG