Od stycznia stołeczne lotnisko odprawiło ponad 15,7 mln pasażerów, co odpowiada 98 proc. ruchu zanotowanego w tym czasie w rekordowym 2019 roku. Kolejną dobrą wiadomością jest to, że w październiku port okazał się najpunktualniejszym w Europie.
O ile w Europie Chopin zajął pierwsze miejsce, to w rankingu światowym szóste, wynika z danych OAG, brytyjskiej firmy zajmującej się analizą danych rynku lotniczego. OAG pod uwagę bierze godzinę odlotu samolotu, ale nawet przy innej metodologii stosowanej np. przez Eurocontrol (punktualność odlotu i przylotu statku powietrznego) Lotnisko Chopina nadal pozostaje na podium. Według badań tej ostatniej agencji przeprowadzonych w europejskich portach w tygodniu od 30 października do 5 listopada warszawskie lotnisko zajęło trzecie miejsce, zaraz po portach w Helsinkach i Atenach.
- Upór, determinacja i działanie zespołowe wszystkich partnerów współpracujących na Lotnisku Chopina zaprocentowały wysokim miejscem w rankingu punktualności – mówi Stanisław Wojtera, prezes Polskich Portów Lotniczych. - Mimo kończącej się przepustowości i tysięcy podróżnych korzystających codziennie z naszego lotniska, samoloty z warszawskiego portu odlatują zgodnie z rozkładem, co plasuje nas w czołówce punktualności nie tylko europejskich, ale i światowych portów. Nasze zaangażowanie doceniają również pasażerowie – według przeprowadzonych badań, zadowolenie z usług świadczonych przez nasz port utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie – dodaje. MG