Flixbus, choć działa w sektorze transportu drogowego, mówi o sobie, że jest firmą technologiczną. Przewoźnikom udostępnia platformę, która łączy partnerów autobusowych z pasażerami, samodzielnie planuje natomiast sieci połączeń, monitoruje zadowolenie klientów i modernizuje flotę.
Optymalizacja tras opiera się na wykorzystaniu danych i algorytmów, a dziś siatka połączeń jest o prawie 130 proc. większa niż w 2018 roku, kiedy firma rozpoczęła działalność w naszym kraju. To oznacza, że obecnie Flixbusem można dotrzeć do prawie 100 miejscowości. Latem pasażerowie mogli skorzystać ze 131 linii, łączących
456 miast w Polsce i za granicą. Nowe kierunki objęły m.in. Szwajcarię, Luksemburg, Norwegię oraz Finlandię. Podróż do Nordyków obejmuje także przeprawę promem.
- W tym roku otworzyliśmy połączenia do 7 nowych krajów – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie. - Obecnie z Polski można bezpośrednio dojechać do 22 państw i jest to dla nas rekordowa liczba. Stale analizujemy potrzeby naszych pasażerów – zwiększamy częstotliwości kursów i dodajemy połączenia również w mniejszych miejscowościach, ponieważ zależy nam na tym, aby podróże były dostępne dla każdego – dodaje.
FlixBus w Polsce odnotował wzrost liczby pasażerów o ponad 42 proc. rok do roku. Najpopularniejszymi zagranicznymi kierunkami są Niemcy, Czechy oraz Austria. Miastem o największej liczbie pasażerów w Polsce w tym roku była Warszawa, największy hub FlixBusa w kraju udostępniający na ten moment 271 połączeń. Bezpośrednio ze stolicy kraju pasażerowie mogą wybrać się m.in. do Finlandii, Rumunii czy Norwegii.
Najdłuższa krajowa trasa FlixBusa z Gdańska do Ustrzyk Górnych, mierzy 1121 kilometrów i obejmuje 24 przystanki, a jej przejazd zajmuje 19 godzin i 20 minut. Z kolei najdłuższa linia zagraniczna z Polski, to podróż z Lublina do Marsylii. Ma 2286 km, łączy 20 przystanków w 5 krajach, a jej przejazd trwa 32 godziny i 50 minut.
FlixBus co roku od 2018 roku przeprowadza program szkoleniowy – Akademię Kierowcy. To wydarzenie, które ma na celu zwiększanie kompetencji oraz kwalifikacji kierowców autobusów, w zakresie zarówno doskonalenia techniki jazdy, zwiększania poziomu bezpieczeństwa wśród kierowców, pasażerów i innych użytkowników ruchu drogowego, jak i jakości obsługi klientów. MG