22 mniejsze lotniska regionalne w Grecji będą wystawione do
prywatyzacji. Władze chcą zawrzeć z inwestorami partnerstwa
publiczno-prywatne. Proces ma zostać uruchomiony latem przyszłego
roku.
Początkowo proces miał się rozpocząć wcześniej zgodnie z ogłoszeniem
Grigorisa Dimitriadisa, dyrektora generalnego Greckiej Korporacji ds.
Aktywów i Udziałów (HCAP). Potwierdzał on w zeszłym roku, że przetargi
ruszą w pierwszym kwartale 2024 roku, teraz okazuje się, że terminy
zostaną przesunięte, donosi portal Greek Travel Pages.
Program prywatyzacji, obejmujący projekty modernizacyjne, dotyczy
regionalnych portów lotniczych Alexandroupolis, Araxos, Astypalea, Chios,
Ikaria, Joannina, Kalymnos, Karpathos, Kasos, Kastelorizo, Kastoria,
Kozani, Kythira, Leros, Lemnos, Milos, Nea Anchialos, Naxos, Paros, Sitia,
Skyros oraz Syros.
W międzyczasie ogłoszony został też przetarg na modernizację lotniska w
Kalamacie na Peloponezie – tu swój akces zgłosiło czterech inwestorów
Egis Airport Operation – Aktor Concessions Single Member SA – Aéroports
de la Cote d'Azur, Fraport AG – Delta Airport Investments SA, Pileas SA,
GEK Terna SA – GMR Airports Limited oraz Mytilineos SA – Corporation
America Airports SA. Władze podały, że projekt znajduje się obecnie w
drugiej fazie, a decyzja, kto ostatecznie zdobędzie koncesję na zarządzanie
lotniskiem przez kolejne 40 lat, zostanie ogłoszona do marca 2024 roku. MG