RYNKI
Chińczycy chcą turystycznie zdobyć Europę

Trip.com, chińska platforma do planowania podróży, chce przejąć część udziałów w europejskim rynku turystyki wyjazdowej. Konkurować zamierza przede wszystkim z Booking.com i Expedią.
Trip.com notuje duże wzrosty w Niemczech i zamierza stanąć do walki o klienta z dwoma potężnymi graczami rynkowymi – Booking.com i Expedią, donosi niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9. Od stycznia do października tego roku sprzedaż miejsc w hotelach była tam o 78 proc. wyższa niż przed rokiem. W segmencie lotniczym (bilety) zmiana na plus wyniosła 28 proc.
Niemcy są dla Trip.com kluczowym rynkiem, ale firma ma własny zespół zarządzający na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, który, budując lokalne strategie zakupu i dopasowując je do standardów europejskich, zamierza poprawić swoją pozycję na naszym kontynencie.
Choć w Europie pozycję dominującą w segmencie dystrybucji miejsc noclegowych nadal ma Booking.com, Trip.com może być dla hotelarzy ważnym partnerem, ponieważ zapewnia dostęp również do lukratywnego rynku chińskiego. Obecnie w jego ofercie znajduje się ponad 1,4 miliona hoteli w 200 krajach i regionach.
Trip.com jest największym przedsiębiorstwem turystycznym w Chinach. Firma specjalizuje się w sprzedaży internetowej, a w swojej ofercie posiada zarówno bilety lotnicze, miejsca noclegowe jak i wycieczki zorganizowane dostępne w Chinach i na wielu innych rynkach zagranicznych. W pierwszych trzech kwartałach tego roku jej obroty wyniosły 4,8 miliarda euro. MG
2023-12-21 08:20:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»