RYNEK
Tani nocleg? W internecie! Czyli gdzie?

Z raportu Grupy Expedia wynika, że przeciętny podróżny przegląda oferty na 45 dni przed wyjazdem i zagląda w tym czasie na 141 stron z treściami podróżniczymi. W zeszłym roku najczęściej trafiali do portali rezerwacyjnych - firma Travelsupport sprawdziła, który z nich oferował najlepsze ceny.
Serwis Travelsupport.pl, który współpracuje z takimi firmami jak Hotelhuters, Ratepunk i Str, przeanalizował ceny hoteli dostępne w 2023 roku na głównych witrynach hotelowych i u setek agentów internetowych (OTA). Na podstawie ponad 198 tys. wyszukiwań zrealizowanych od 1 stycznia do 1 grudnia 2023 r. ustalił, że w ujęciu globalnym najlepsze stawki miała Agoda.com w 34 proc. przypadków, a następnie Priceline (23 proc.) i mobilna strona Booking.com (16 proc.). Wszystkie trzy marki należą do Booking Holdings.
Dane nie uwzględniają indywidualnych rabatów dostępnych dla klientów korzystających z programów lojalnościowych OTA.
W podziale na regiony, w Europie Agoda oferowała najlepsze stawki w 38 proc. przypadków, natomiast Booking.com – za pośrednictwem swoich witryn mobilnych i stacjonarnych – miał niższe stawki w nieco ponad 40 proc. przypadków.
W każdym regionie świata mobilna strona Booking.com – dostępna na telefonach komórkowych i tabletach – miała lepsze ceny niż jej wersja na komputery stacjonarne.
- Różnica cen między witryną na komputery stacjonarne, a aplikacją mobilną wiążą się z większymi kosztami pozyskania klientów na strony stacjonarne. Związane jest to z tym, że większość użytkowników komputerów stacjonarnych znajduje witryny OTA za pomocą wyszukiwarek, które pobierają opłaty za reklamę – tłumaczy Anna Juszkowic, współzałożycielka Travelsupport.pl i dodaje, że Booking.com ma trzy różne stawki: na komputer, telefon komórkowy i aplikację mobilną. MG
2024-01-11 11:17:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»