LOTNISKA
Na katowickim lotnisku stanął paczkomat – „dla przedmiotów-nielotów”
Najpierw w Warszawie na Lotnisku Chopina, teraz w Katowicach – InPost rozwija swoją usługę skierowaną do pasażerów, którzy zapomnieli wyjąć z bagażu podręcznego przedmioty zakazane do przewozu na pokładzie samolotu.
Jeśli w czasie kontroli bezpieczeństwa funkcjonariusze nie zgodzą się na zabranie na pokład samolotu jakiegoś przedmiotu, pasażer będzie mógł go odesłać, korzystając z usługi InPostu. Dotychczas taki przedmiot, zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa, musiał zostać wyrzucony.
- W Katowice Airport cały czas staramy się wdrażać rozwiązania, które poprawiają komfort korzystania z naszego lotniska – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej katowickim lotniskiem. - Możliwość nadania poprzez Paczkomat® InPost przedmiotów niedozwolonych do przewozu w bagażu podręcznym to ważne ułatwienie dla osób podróżujących z Pyrzowic. Jestem przekonany, że ta nowa usługa spotka się z pozytywnym przyjęciem pasażerów – dodaje.
Paczkomat® pojawił się na pierwszym piętrze terminalu pasażerskiego B Katowice Airport, przed wejściem do obszaru kontroli bezpieczeństwa. Przy urządzeniu dostępne są bezpłatne kartony o różnych wymiarach oraz taśmy, co umożliwi szybkie zapakowanie przesyłki. W celu jej nadania należy skorzystać z aplikacji InPost Mobile. Paczkomat® w Katowice Airport umożliwia wysyłkę krajową, zarówno do innego urządzenia InPost, lub pod wskazany adres pocztowy. W przyszłości, w przypadku zainteresowania nową usługą, zarówno InPost, jak i Katowice Airport, nie wykluczają możliwości wprowadzenia takiego samego rozwiązania przy kontroli bezpieczeństwa w terminalu pasażerskim A, z której korzystają podróżni odlatujący do krajów nie należących do strefy Schengen. MG
2024-01-16 08:28:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»