Trendy 2012: wrażenia i nowe technologie
WTM we współpracy z Euromonitor Internationals przygotował raport dotyczący trendów w turystyce światowej w roku 2011.
Etyka w działaniu, nowe technologie i rebranding destynacji Afryki Północnej – to trendy, które określą światową turystykę w najbliżej przyszłości.
Światowej ekonomii grozi dziś podwójna recesja, kryzys zaczyna dosięgać Europy, a USA walczą z rosnącym zadłużeniem. Międzynarodowy Fundusz Walutowy przewiduje, że wzrost światowego PKB wyniesie w 2011 r. 4 proc., a to oznacza spadek w stosunku do 2010 r. o 1,1 proc. W 2011 r. w związku z rosnącymi cenami paliw i podatkami, ale także z niestabilnością polityczną i niepokojami społecznymi, dynamika wzrostu liczby podróży spadnie do 4,3 proc. Jednocześnie rok 2012 ma zakończyć się liczbą miliarda wojaży i wydatkami obcokrajowców na poziomie prawie biliona dolarów amerykańskich. Jedną z głównych grup podróżnych będą przedstawiciele klasy średniej z rynków rozwijających się, m.in. z Azji.
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze WT nr 23/2011 (1-15 grudnia 2011)
Zobacz zdjęcia z WTM w Galerii WT
Pobierz: WTM Global Trends Report 2011
2011-11-29 16:32:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»