Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


RYNEK

Jak city break, to w Polsce

Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu chce przekonać Austriaków i Szwajcarów, by przyjechali do Polski na city break. Konkretnie do Wrocławia, Warszawy,Gdańska i Krakowa. Zachęcić ich do tego mają niezwykła historia i filmowe inspiracje.

- Turystyka filmowa to umacniający się od kilku lat trend podróżniczy, który daje polskim miastom dodatkową możliwość przyciągania i opowiadania o lokalnej historii przez pryzmat znanych filmów — mówi Marcin Płachno, dyrektor ZOPOT w Wiedniu i pomysłodawca kampanii prowadzonej we współpracy z austriackimi i szwajcarskimi mediami turystycznymi.

I tak Kraków to działające na wyobraźnię Austriaków i Szwajcarów - zekranizowane przez Stevena Spielberga niezwykłe losy Oskara Schindlera, który w trakcie II wojny światowej uratował niemal 1200 Żydów, a Gdańsk jest przedstawiany jako kolebka Solidarności i miejsce, gdzie laureat Oscara Andrzej Wajda kręcił najważniejsze filmy w historii polskiego kina. W Warszawie w mariaż z filmem wchodzi nie tylko historia, ale też nowoczesność - centrum miasta pełne wieżowców i klimatycznych knajpek to wyjątkowo atrakcyjne plany filmowe. Wrocław z kolei zyskał ostatnio rozgłos jako miejsce kręcenia hollywoodzkiej sagi „Igrzyska śmierci”. W jej najnowszej części, zatytułowanej „Pieśń ptaka i węża” jako arena walk głównych bohaterów posłużył jeden z najsłynniejszych wrocławskich zabytków - Hala Stulecia.

- Dogodne połączenia lotnicze i kolejowe sprawiają, że Polska staje się coraz bardziej atrakcyjna dla Austriaków i Helwetów, nawet na krótkie, kilkudniowe pobyty. City break w Polsce jest dla nich niedrogi i wygodny logistycznie - do Wrocławia lub Krakowa można dojechać pociągiem z Wiednia w kilka godzin - dodaje Płachno. To właśnie m. in. dzięki staraniom ZOPOT w Wiedniu uruchomiono nowe połączenie kolejowe Wiedeń-Wrocław oraz dodatkowe loty pomiędzy Szwajcarią i Austrią a Krakowem i Warszawą.

Dane GUS z 2023 roku wskazują, że Austriacy i Szwajcarzy to dla Polski ważne rynki źródłowe, które najszybciej odrodziły się po pandemii.
W 2022 roku wiedeński ZOPOT przeprowadził kampanię Poland Soul Travel, która dotarła do niemal 3 mln odbiorców. Pokazane w niej zostały Góry Izerskie, Beskid Niski, Górny Śląsk, Kaszuby i Podlasie. MG

2024-03-01 08:20:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter