Brytyjska organizacja branżowa ABTA co rok prowadzi badania wizerunkowe swojej marki. Po raz kolejny okazało się, że warto do niej należeć – większość konsumentów ufa firmom, która są jej członkami.
Ostatnie badanie konsumenckie zlecone przez brytyjskie stowarzyszenie branżowe ABTA pokazało, że 89 proc. chętniej rezerwuje wakacje w firmie będącej jej członkiem niż w firmie, która do organizacji nie należy. Raport pokazuje też, że marka kojarzona jest z takimi atrybutami jak pewność, niezawodność, zaufanie, bezpieczeństwo i eksperckość – każdy z nich wymienia co najmniej 80 proc. pytanych.
Organizacja chciała też wiedzieć, czy przynależność przekłada się na finanse. Okazuje się, że 47 proc. respondentów jest skłonnych zapłacić więcej za wakacje zarezerwowane u członka ABTA, a 72 proc. poleciłoby taką firmę rodzinie i przyjaciołom. Graeme Buck, dyrektor ds. komunikacji w ABTA, zachęca, by członkowie pokazywali swoją przynależność do organizacji we wszystkich swoich działaniach marketingowych. Mogą przy tym korzystać z narzędzi przygotowanych przez ABTA, a które będą pomocne w realizacji działań promocyjnych. MG