TRENDY
Chińczycy wolą ikoniczne miejsca, Europejczyków ciągnie na plażę
McKinsey przeprowadził badanie wśród 5 tys. respondentów z największych rynków turystycznych świata. Chciał się, między innymi, dowiedzieć, co motywuje do wyjazdów mieszkańców poszczególnych z nich. Okazuje się, że zwiedzać kochają Chińczycy, Emiratczycy lubią kultowe miejsca, a Europejczycy i Amerykanie chcą przede wszystkim uciec od codzienności.
Na pytanie jakiego rodzaju podróże planują mieszkańcy poszczególnych krajów, 69 procent chińskich respondentów odpowiada, że chce odwiedzić jakieś popularne miejsce. To z kolei cel dla 20 proc. podróżujących z Ameryki Północnej i Europy. Chińscy turyści stawiają na zwiedzanie – to główny powód wyjazdu dla 50 proc. mieszkańców Państwa Środka i 33 proc. z innych krajów.
Podróżni ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, podobnie jak ich chińscy odpowiednicy, preferują kultowe destynacje, a 43 procent twierdzi, że planuje odwiedzić znane miejsce. Mają także skłonność do zakupów (56 proc., dla porównania w innych grupach wskaźnik ten wynosi 35 proc.) i spędzania czasu na świeżym powietrzu (np. uprawiania pieszych wędrówek lub jazdy na rowerze).
Podróżnicy z Europy i Ameryki Północnej chcą przede wszystkim oderwać się od codzienności. Respondenci z Niemiec (45 proc.), Stanów Zjednoczonych (40 proc.) i Wielkiej Brytanii (38 proc.) przywiązują wagę do „ucieczki od tego wszystkiego”. Na taki sam powód wyjazdu wskazuje tylko 17 proc. respondentów z Chin i Bliskiego Wschodu. Europejscy podróżnicy szczególnie lubią wypady na plażę: słoneczne kąpiele najmocniej motywują Brytyjczyków i Niemców – w przypadku Amerykanów odsetek ten jest dwukrotnie niższy. MG
2024-06-19 08:26:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»