W czerwcu spotkanie z mediami zorganizował polski oddział CzechTourism. Jego dyrektor, Tomáš Zukal, który stanowisko objął w marcu br., zapoznał dziennikarzy z najnowszymi danymi o ruchu turystycznym między Polską a Czechami i zdradził plany promocyjne CzechTourism wobec naszego rynku.
Polacy są 3. najważniejszym rynkiem źródłowym dla Czech. W 2023 r. odnotowano 739 tys. przyjazdów Polaków, którzy wygenerowali 1,5 mln osobonocy (na 23,3 mln wszystkich osobonocy). Najczęściej można ich spotkać w Pradze (44 proc. wszystkich przyjazdów), kraju hradeckim (12 proc.), południowomorawskim (11 proc.), libereckim (6 proc.) i morawsko-śląskim (5 proc.), przy czym najwięcej noclegów Polaków odnotowano w kraju hradeckim, pardubickim i ołomunieckim.
Obecnie na polskim rynku realizowana jest kampania „Niespodziewany dobrostan”, w lipcu rusza natomiast akcja „14 krajów miesiąca – system do odkrywania Czech”. W kolejnych miesiącach na stronie www.VisitCzechia.com ukazywać się będą materiały dotyczące poszczególnych czeskich destynacji zawierające m.in. gotowe programy zwiedzania. Dyrektor Zukal liczy też na intensywną współpracę z mediami, planując podróże studyjne.
Więcej na ten temat w najbliższych wydaniach Wiadomości Turystycznych. MO, foto Czech Tourism